Pánové, musím se Vám přiznat !!! V tý Andule jsem na pravým sedadle seděl já. Kolega pilot je hodně, říkám hodně zkušenej pilot, examinátor a celý život jen létá. Na AN2 má 1400 hodin. celkem okolo 7000.
A co se vlastně stalo? Po přistání na RWY14 LKJA jsme rolovali na stojánku. V místě kde se pojížďěčka začíná stáčet do leva, jsi kolega přibrzdil levé kolo (jinak AN2 nezatočí není u ní řízená ostruha) a v momentě kdy potřeboval zabrzdit pravé kolo, aby vyrovnal zatáčení, tak zjistil že pravé kolo vůbec nebrzdí. Pravděpodobně se posral přepouštěč vzduchu PU8 na nožním řízení. A tím asi částečně pouštěl pořád do levé brzdy tlak. Taky byla za levým kolem tlustá stopa a za pravým nic nebylo. Pud sebezáchovy u mě zapůsobyl a instynktivně jsem chtěl vyšlápnout pravý pedál a zabrzdit, ale ten měl kolega pořád vyšláplý brzdil ( pokoušel). Potom jsem už jenom stačil vypnout motor a rána. Odhaduji, že v momentu nárazu jsme jeli tak rychlostí chůze. Když se podíváte na tu fotku Octávky, tak zjistíte, že v ní je 5 zářezů od vrtule(4 listá vrtule).To znamená, že se otočila o 1 1/4 otáčky a pak se zastavila.
A to je vše ((
Petr B. |
|