Dorý den, jsem zde nový a je mi docela líto,že můj příspěvek bude směřovat hned k takovému threadu jako je tento,ale bohužel nemohu to nechat tak jak to je. Nevim kdo jsi pseudoMates,ale pokud ze svých vědomostí usuzuji správně,tak jestli ten nick nemáš jen tak,tak pseudopiloti dělají něco na řlp, tuším že cvičí nové řídící, pokud nemám pravdu tak mi to odpusttě.Nyní již k tématu.Dostala se ke mě ta včerejší nahrávka,tudíž jsem si jí pečlivě celou poslechl. Když jsem slyšel o ratingu na IVAU (jelikož na IVAU nelétám,moc o tom nevím),ale budu vycházet z toho co jsem slyšel od ostatních. Rating jsem považoval celkem ok, ovšem po včerejším večeru mě to velice udivilo,tudíž svuj názor jsem změnil. C1 jsem považoval za kontrolra,který by měl bezproblému zvládat běžné situace a s lehkýmy problémy situace nouzové. Pan Horák mě ale přesvědčil k úplnému opaku. Víte nechci aby to vyznělo tak, že se stavím na stranu Štěpána, ale takhle to bohužel já vidím.Pseudomatesi, nevím kdo to hodnotil,ale ten co to hodnotil, mi připadá jako někdo,kdo v životě neslyšel realné postupy ATC a v životě neseděl v letadle. Já mám už za těch pár let něco nalétáno (plachtařina, ULL, PPL), takže jsem si jist, že jsem byl na LKPR párkrát, dokonce i v LZIB jsem byl a nikde jsem neslyšel postupy jako byly tady při té zkoušce.Nyní přejdu k podrobnostem:
1) XPDR check: Běžně se toto používá, např i v Heathrow u IFR letů, v ČR jsem to používal osobně nejméně 4x pro jistotu. Nevidim v tom u VFR letu žádnou nestandartní věc.Na LKAA info je to slyšet docela často.
2) Pokud ATC dostatečně neumí AJ, nevím co dělá na věžce. Na ŘLP by pan Horák určitě neprošel a na IVAU se obávám, že to co včera předvedl bylo opravdu silné kafčo. Pokud si někdo plete frázi 5 minutes AGO s frází Wait 5 minutes for DEP, je to dosti špatné.
3) Pokud vím, ATC by měl vědět kam pilot letí a kudy poletí. Pokud je to podle FP tak to má dokonce i napsané a měl by to brát v úvahu. Tudíž když tam Štěpán měl LKPR-Kladno-LKTC, jak je z nahrávky jasně slyšet,když to p. Horákovi zdůrazňoval, je asi jasné že by bylo dobré mu dát severní odlet, o který si mimochodem v nahrávce zažádal. Řídící asi neví kde leží Kladno nebo neví kde je sever.
4) LKPR má stanovené odletové a příletové tratě, tudíž zde se opět projevilo, že ATC nezná VFR odletové pro LKPR, když dal Štěpánovi DCT Kladno, což v realu nelze!
5) XPDR 13305 jsem v životě neslyšel, tak nevím jak se můžete divit, že si žádal readback.
6) Pokud se letadlo připravuje na odlet na h/p, nechápu jak ho může nějaké jiné letadlo objet, což je také patrné z nahrávky.
Nyní co se týče toho ,, zvukaře´´, neřekl bych, že to byl jeho kamarád, jelikož si myslím, že by to rušilo i Štěpána, ale to opravdu ví asi jen on.O jeho kamarádovi toho moc asi nenapíši, jelikož v nahrávce se moc neprojevil. Jenom k tomu palivu, on palivo měl přesně podle předpisů, poud vím, tak minimální navigační zásoba je v realu na Cessně kolem 20L a u Zlína to je stejné, já osobně beru 18L.Na let do LKLT to krásně stačí, to co měl on v nádržích.S tim tatínkem u ČSA, tady bych to viděl tak, že je jasné, že chce aby syn létal a tak ho v tom podporuje aspon tím že mu platí letové hodiny, ostatně já to mám doma stejné.Víte urážky kam se zapléta rodina bych bral spíše jako závist, nikoli jako ponižování,jak to myslel asi pseudoMates a p. Horák.Ale je to také jen můj názor.K partičce: když jsem byl na semináři na AFIS, naschvál nám tam uváděli příklad s letadly s podobnými volačkami, jako příklad toho, jak se dá řídícímu zaplést hlava. Myslím si že Štěpán měl v úmyslu to samé,alespoň to tak vypadalo, proto si vzal více lidi a nešel do toho sám.Dále už včerejšek řešit nehodlám. Nazávěr bych chtěl říci, že NEJSEM NA NIČÍ STRANĚ, jen sem se k tomu vyjádřil, po zkušenostech z realného létání a afisování.Pokud to na IVAU bude pokračovat stejným stylem dále, tak budou za chvíli ATC a PILOTI velcí nepřátelé a raiting bude stát také za starou belu.Tohoto řídícího bych JÁ osobně na C1 vživotě nepustil,já být Štěpánem bych se dožadoval přezkoušení od někoho nahoře,ale jemu do toho kecat nebudu, myslím že on už stejně pérák nečte( jinak by tu bylo asi dávno milion reakcí)takže je to zbytečné mu dávat nějaké rady. Přeji hezký den a omlouvám se za délku toho příspěvku,ale bohužel to jinak nešlo.
Jirka
|
|