FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pátek 29. 11. 2024, svátek má Zina Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
KLN90b nefunkčnost... Jeden příspěvek | Celý strom
KLN90b nefunkčnost...   25. 9. 2006 / 07:24
Willhelm   
Chci se zeptat jestli jsem lopata jen já sám, nebo se něco podobného stalo i někomu dalšímu z vás. V Tu-154 B2 v 9.5.2 mi od jisté chvíle přestal fungovat KLN90b. Dost zvláštním způsobem - po nahození mašiny, zalignování gyroskopů atd. nahodím panel s KLN90b proběhne selftest in progress... pak vyhodí nastavení tlaku. 29,92 je default. Dál to nepustí dokud se to neodentruje, no a tohle mi právě nejde. Funguje nastavování tlaku nahoru/dolů, ale kromě těchto dvou tlačítek funguje jen vypnutí/zapnutí KLN. Už jsem to dvakrát zkoušel odstranit, nainstalovat znovu, podle "balůova" návodu i podle návodu z project tupolev. Vždy to skončí stejně... Schválně jsem kvůli tomu včera odinstaloval FS, smazal komplet složku, znova nainstaloval. Žádný jiný addon než Tu-154B2 momentálně nemám nainstalovaný. Budu vděčný za každý "kopanec" který můj čumák navede správným směrem. Předem díky.
 

Re: KLN90b nefunkčnost...   25. 9. 2006 / 09:08
Jaakov   
http://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=123809&lan=0
 

Re: Re: KLN90b nefunkčnost...   25. 9. 2006 / 11:06
SONP   
A nepoužíváš nějaký uložený let? Já měl obdobný problém s "Tu", kdy jsem měl nahraný let na stojánce LKPR, a nefungovalo vůbec rádio, KURS-MP, ARK atd. Poté, co jsem si dal default cessnu a pak teprve nahrál Tučko, problémy zmizely.

-vv-
 

Re: Re: Re: KLN90b nefunkčnost...   25. 9. 2006 / 12:31
Jaakov   
JInak díky za odpovědi na můj dotaz, na kterej jsem dával odkaz. Vypadá to, že mi to shazuje přímo to KLN90B. Nehledě na panel a místo. Jakmile odenterujuinit stránku, bez jakýkoliv hlášky to celý spadne. Už netušim co bych měl dělat, ale nejsem sám obdobný problém je popsán na http://www.protu-154.com/forum/viewtopic.php?t=2174&postdays=0&postorder=asc&start=225
 

Re: Re: Re: KLN90b nefunkčnost...   25. 9. 2006 / 14:44
Willhelm   
Právě na tohle jsem si vzpomněl poměrně brzy. Takže tak jak doporučují tvůrci. Zvolím let s Cessnou, jakmile se nahraje, vypínám palivo, master avionics a battery a teprve potom vyberu "tůčko". Dokonce ze strachu, že jsem zapomněl někde nějaký switch v postupu jsem si našel a oprášil "Quick Start Guide" z fóra project tupolev. Nahazuju to teď ne z paměti, ale podle checklistu. Nevím co se mohlo kde podrbkat. Poslední nalogovaný let s Tu-154 mám ze začátku května. Letěl jsem LKMT-LKPR a vím, že to jsem si trénoval let podle KLN a pak přistání po ILS.
 

Re: Re: Re: Re: KLN90b nefunkčnost...   25. 9. 2006 / 15:08
SONP   
A nahazuješ KLNku, už když bereš šťávu z VSU(APU), nebo ještě z pozemního zdroje? Protože u "Tůčka" je dodávka proudu z pozemního vázaná na zapnutou parkovací brzdu, a pokud ji třeba náhodou pedálama nebo klávesnicí omylem vypneš, můžou se přístroje zbláznit, ale nezhasnou.

Jinak nevím. Já nastavuju KLN hned po nahození VSU, ona nic jiného než proud nechce. Tzn.

1. Parkovací brzda
2. Odběr elektřiny z poz. zdroje
3. Nahodit VSU podle manuálu
4. Odběr elektřiny z VSU
5. Zapnout KLN
6. Pravým myším tlačítkem na pravém knoflíku se nastavit kurzorem na "Confirm?" (tím confirmem si teď nejsem jist, ale myslím že tam je tohle), a levým myšidlem odmáčknout.

Pokud tohle nezabere, tak nevím...

-vv-
-vv-
 

Re: Re: Re: Re: Re: KLN90b nefunkčnost...   25. 9. 2006 / 15:24
SONP   
Ještě mě napadlo - kursor se ti na obrazovce KLN ťukáním pravého myšidla na pravý knoflík pohybuje po různých položkách, nebo ne?

-vv-
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: KLN90b nefunkčnost - řešení   25. 9. 2006 / 16:52
Willhelm   
Takže Vojto díky. Správný směr byl s tím pravým klikáním. Když jsem se přes pravé myšítko proklikal z "Comfirm" zpět ke "Comfirm" pak už kliknutí na ENT fungovalo. Hurááá. Díky, díky, díky... ) ) Ani netušíš jakou jsi mi udělal radost. Teď ještě někde sehnat zakonzervovaný "smard" z ruských mašin a nic víc mi ke štěstí nechybí. )
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: KLN90b nefunkčnost - řešení   25. 9. 2006 / 17:27
SONP   
No super! Tak tě vítám zpět do řad pilotů velkého "TU", a doufám, že si někdy zalítneme společně online let Šeremetěvo-Praha nebo Pulkovo-Praha.

Co se týče KLNky a jejího ovládání, nezapomeň, že na rozdíl od našeho oblíbeného samoletu to není sovětský, ale imperialistický výrobek, a tudíž ji musíš brát trochu s rezervou.

Loučím se s pozdravem "Zakrylky uberajutsa synchronno, stabilizator perekladyvaetsa k nolju, predkrylky uberajutsa"!
-vv-
 

Re: Re: Re: Re: Re: KLN90b nefunkčnost...   25. 9. 2006 / 16:07
Willhelm   
Kdysi jsem si trasu "datloval" ještě před nahazováním motorů, teď když to zkouším, tak KLN zapínám až když mám kompletně nahozeno a jsem připraven k pojíždění - důvod byl jednoduchý nebyl jsem si jistý na co všechno má KLNko návaznost. Domníval jsem se, že by mu měla stačit jen šťáva, ale nebyl jsem si jistý. Díky tobě už vím, že mi stačí zkrátit testovací martýrium po nahození VSU.

Po zapnutí KLN už kurzor na "Confirm" mám. Pravý knoflík mi funguje a hýbu s ním s nastavením tlaku. Ale to odmáčknutí nefachčí. Zatím díky moc Vojto za pomoc. Možná bude problém s pravo-levým klikáním, ovladačem myši nebo tak něco. Za hoďku jedu domů z práce, tak budu dál zkoušet... (Jinak zdravím do Kladna a vzpomínám na jarní simbeer jak jsme si vykládali zážitky s tůčkem na truc naproti sedícím "airbusákům" jsem rád že jsis vzal můj problém "za svůj" zrovna ty. Fakt Díky.)
 

Re: Re: Re: Re: Re: KLN90b nefunkčnost...   25. 9. 2006 / 16:36
Jaakov   
KLN pouštím po té co si zapnu pozemní zdroj, nicméně jsem to s tím novým panelem vyzkoušel až po té, co jsem měl nahozeno VSU, a zinicializovanýho AP i Gyroskopy, kdyby náhodou...vypadá to že to je čistě problém KLN. Buďto spadne hned po odentrování init stránky nebo spadne při updatování databáze (když smažu složku PTT_KLN nebo jak se jmenuje v root adresáři FS) na cca 4%
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: KLN90b nefunkčnost...   25. 9. 2006 / 16:37
Jaakov   
A samozřejmě mi při tomhle úkonu spadne FS i když mám PT Il-62M, od toho odvozuju, že jde o problém KLN
 

Re: Re: KLN90b nefunkčnost...   25. 9. 2006 / 13:52
Willhelm   
Tenhle příspěvek jsem pročetl, ale CDT u mě nenastane... Na KLN90b prostě nefunguje nic kromě pravého knoflíku a vypínače on/off... Takže nejsem schopen dostat se do menu kde datluju trasu...
 

Re: Re: Re: KLN90b nefunkčnost...   25. 9. 2006 / 16:36
Balooo   
Podívej se jakou máš verzi, doporučuju předposlední, tzn. první update z fóra, poslední docela blbne.
Potom můžeš zkusit stáhnout aktuální Navdata.at (pro FsNavigátor), vycucnout isec.txt a nahradit původní. Vypadá to, že ti to padá při jeho načtení. Zkontroluj i konfigurační soubor (viz návod). Objeví se ti informace, že máš starý AIRAC pro potvrzení, nebo to zamrzne hned po potvrzení QNH?

Jinak v ajraku 0608 chybí některé body pro odletové z LKPR, takové ty "PR"číslo.
 

Czech Virtual Air Rescue Service
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ