FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pátek 13. 12. 2024, svátek má Lucie Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
FL350 Jeden příspěvek | Celý strom
FL350   9. 9. 2006 / 20:16
wizards   
Ahoj,ma dotaz jedna LAMA co se tyce komunikace pri IFR letu.
Nevim co znamena kdyz me vez behem letu podava neustale neco k potvrzeni ohledne FL350 ci nizsi...10 000 napr..Neni nekde jakysi manual,nebo postup na strankach VZLET-LET-PRISTANI s timto postupem k pochopeni? Litam pouze s dopravnimi letouny Airbus,Boeing apod..FS2004 mam slusne vybavene ruznymi scenery a temer kazde vetsi letiste atd..par snimku je na FSScreens/odkaz vlevo pod menu/.
Potrebuju pomoct,dopravni letouny leti IFR let,ne? Mam prave nedostatky v techto vecich ktere se dotykaji letu ve FS,jinak litam skoro porad tak jak je ve skutecnosti bezne,tzn.jako kdybych vezl cetujici tj.super vzlet a mekke pristani Proste to bavi,no..zvlast kdyz 20.9. odletam na Djerbu takze si let zase tam a z5 vychutnam LIVE
Prosim Vas o radu,predem diky,zjednodusilo by mi to prehled nad tim jak se v ATC pohybovat...zakladni veci pochopitelne ovladam,jen ten FL a jeho nastavovani pri komunikaci s vezi.Dik.
 

Re: FL350   9. 9. 2006 / 20:32
Lowmick   
Co to znamena "podava neustale neco k potvrzeni"?
 

Re: Re: FL350   9. 9. 2006 / 21:26
wizards   
Kdyz vzletnu a stoupam do vysky tradicni pro dopravni letadla tj. cca 10500m /35000/,odhlasim se z veze,prihlasim na Prague Departure,potom na Prague Center no a tam probiha hlaseni...kteremu nerozumim,dam Increase na 10000,potom jeste cosi abych se dostal na hladinu FL350 no a porad to cosi hlasi cely let pod urcitou zemi ....Center.Je to pozadavek veze na urcitou vyskovou hladinu? FL?
 

Re: Re: Re: FL350   9. 9. 2006 / 21:28
Lowmick   
No na to se prave ptam ja co to je? Kdybys sem tu hlasku napsal tak by to nebylo spatny, takhle (alespon ja) nemam tucha co by po tobe ATC mohl chtit. Predpokladam ze v offline je jedno jestli litas sudou nebo lichou v jakymkoliv smeru.
 

Re: Re: Re: Re: FL350   9. 9. 2006 / 22:20
Teflon_490   
No, jestli treba nema altimeter stale na aktualnim tlaku, a tim padem neni ve FL350 i kdyz to ma na PFD signalizovano. Zkus v hladine zmacknout B a uvidis, co se stane.
 

Re: Re: Re: Re: Re: FL350   9. 9. 2006 / 22:31
wizards   
Klavesou B si to hlidam porad Altimeter mam pod kontrolou...bud hlasenim ve FSPassengers nebo uz samotne predstave treba ve tme na pristani aby byl altimeter vyrovnany na spravnou letovou hladinu
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: FL350   9. 9. 2006 / 22:34
Teflon_490   
Altimeter muze byt nastaveny leda tak na aktualni tlak, ne na hladinu A jinak, to B zas tak dobre neni, pokud chces ARAIG, nastavuj to rucne
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: FL350   10. 9. 2006 / 02:01
cmar
hoši hoši ... ujasnite si pojmy, resp. rozdiel medzi hladinou a výškou a stým suvisisacimi tlakmi )
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: FL350   10. 9. 2006 / 02:04
wizards   
Clovek se jednou splete a pak uz se to jen rozebírá aniz by se doslo k pomoci dotazovaného,hm
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: FL350   10. 9. 2006 / 02:14
cmar
heh, človek by ti aj pomohol, keby si napisal tu hlašku .. ale ak stlačas stale "B" tak si nastavuješ aktuálny tlak a teda letíš v "letovej výške" nie hladine.. ak chceš letiet v hladine maš si nastavit "standardizovany" tlak ..1013 Hpa. Preto sa udávaju tzv. prevodné výšky kde si prestavuješ "aktuálny tlak na "standardizovaný) .. ak ti to tem problem s ATC vyrieši ... budem rád
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: FL350   10. 9. 2006 / 07:30
Teflon_490   
No, ono to neni tak uplne pravda, pokud totiz zmacknes B v FS nad fl180, tak ti nenastavi aktualni tlak tak, jako by si byl pod prevodni vyskou, ale nastavi skutecne standard, 29.92, 1013. Takze i kdyz leti v hladine, tak staci zmacknout B a leti spravne.
 

Re: FL350   10. 9. 2006 / 08:24
Rozšafín Ctibum   
Tak taky přispěji, co mne napadá....i když bych uvítal podrobnější rozbor problému, protože "nastavování FL při komunikai s věží" , je kromě jediné situace IMHO nesmysl.

tou jedinou situací je "initial climb"...což je počáteční výška, do které Tě ATC povoluje při letovém povolení a je to také výška, ve které zastavíš stoupání, pokud tě nadřazené stanoviště nepovolí výše.

Teď mne napadlo - nastavení FL - prostě Ti řídící řekne "clr to FL350" , tak přetočím vejšku na AP na 35000 a stisknu LVL CHG, či V/S či VNAV....

Jinak nevím, co chtěl dotazem básník říci
 

Re: Re: FL350   10. 9. 2006 / 08:31
Cesmina
POkud lítá offline , předpokládám, že věží rozumí ATC obecně. A ve FS si tě ATC posílá na koncovou hladinu postupně , např 7000 ft initial 14000 ft , FL240 , FL300 , FL350
(předpokládám std 18000 ft jako přechodovou hladinu)
 

Re: Re: Re: FL350   10. 9. 2006 / 09:36
wizards   
Presne taaaak,jsi blizko...litam jenom offline...kazdopadne postupne pres increase vysplham az na FL350...to jde samo že pomalu,takze nejprve onich 7000,10000,FL240,FL300,FL350...hlasi mi to Except FL350 tak se stoupa cca do onich 35000 az nasledne se ozyva /Climb a maintein FL350 nebo samotne Climb350/nasledne pak prerusim stoupani jenze porad to pak cosi hlasi jako kdybych jeste tu onu vysku nevystoupal..ale vim ze FL350 bych menit nemel,pokud pozadam Increase o 1000 pak to hlasi zase except FL360,pokud tedy zustanu v tom FL350 porad mi to hlasi cosi dokola...nevim co to znamena...
 

Re: Re: Re: Re: FL350   10. 9. 2006 / 09:48
Zaremba   
Co to hláší přesně?
 

Re: Re: Re: Re: FL350   10. 9. 2006 / 10:18
Rokba
Asi se budeš muset učit trochu anglicky, jinak se nedozviš, co to znamená Není to náhodou: You are XXXX feet below your assigned altitude, climb and maintain FLXXX? To je totiž oblíbená fráze FS ATC...
 

Re: Re: Re: Re: Re: FL350   10. 9. 2006 / 10:23
wizards   
joo,presne to je ono,tak jsem to myslel...anglicky zaklad umim jenom ne tyto odborna sluvka...Vim ze mi to hlasi ze jsem jeste pod stanovenym FLXXX /FL350/,to dostoupam a pak to hlasi /ted nevim presne,nemam spusteny FS/ neco na zpusob climb and maintain FLXXX a porad dokola s cas.prodlevou...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: FL350   10. 9. 2006 / 10:25
Petlok
Odpověděl sis dřív než já, promiň
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: FL350   10. 9. 2006 / 10:28
Rokba
No tak nastoupej tu FL, jakou to po tobě chce. Pokud máš správně nastavený výškoměr (2992 nad 18000ft, neboli klávesa B), tak se ATC uspokojí. Ledaže by ses na tu hladinu vlekl moc pomalu a to pak říká "Expedite your climb to FLXXX".
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: FL350   10. 9. 2006 / 10:32
wizards   
jj,prave to je mam dojem to co rika nasledne a furt dokola...Expedite your climb to FL350 a ja uz letim nad 10500 a mackam B jak o zavod abych vyrovnal vyskomer ktery se hne neco mezi 60_80 /10460_10480/
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: FL350   10. 9. 2006 / 10:42
Rokba
Hmmm...napadá mě jen jedna možnost. Počítáš s tím, že výškoměr v defaultních leadlech uvádí feety (stopy) a ne metry. Protože jestli máš na výškoměru v defaultím letadle 10500, tak se pak nediv, že na tebe řve, ať koukáš urychlit stoupání. FL350 je 35000 feetů.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: FL350   10. 9. 2006 / 10:53
wizards   
ale kdyz mam nastavene v simulatoru nase jednotky,tak to snad v metrech pak je,ne?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: FL350   10. 9. 2006 / 10:54
wizards   
viz.obrazek
15133 B / 600 x 480 / 10-9-2006_10-52-38.jpg
 

Re: Re: Re: Re: Re: FL350   10. 9. 2006 / 10:23
Petlok
...a znamená to : Jste XXXX stop pod zadanou výškou, stoupejte a pokračujte FL XXXX
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: FL350   10. 9. 2006 / 10:29
wizards   
Ano,presne tak,jenze stopam na vic jak 10500 /35000/ a porad nic...mořád co cosi mektá takze to ignoruju,nastesti mi to FlightPlan nezruší.
Ja bych byl v realu pilot,co? )) Pustte me k tomu...)
 

Re: FL350   10. 9. 2006 / 10:14
Petlok
Možná je to blbost, co napíšu, pak promiň . Nastavuješ ale po dosažení převodní letové výšky tlak na 1013 (případně 29.92)? A dál: Protože v Americe je převodní výška 18 000 stop narozdíl třeba od českých 5 000 stop a FS je "udělán americky", můžeš i po správném nastavení tlaku na budíku dostávat hlášky o špatném nastavení právě v tom rozmezí výšky od 5000 do 18000 stop.
 

Re: Re: FL350   10. 9. 2006 / 10:26
wizards   
Abych pravdu rekl,moc se mi tyto jednotky okolo nezamlouvaji i kdyz vim ze jsou bezne pouzivane...pouzivam default panel,tam vysplham na svych 10500 pri rychlosti kolem 850km/h a letim...
 

Re: Re: Re: FL350   10. 9. 2006 / 10:31
Rokba
Huh...na default panelu metrický jednotky nejsou. Jen feety a knoty, případěn mach...v čem to lítáš???
 

Re: Re: Re: Re: FL350   10. 9. 2006 / 10:48
wizards   
takze to co je na altimetru to nejsou metry kdyz mam 3420? /jednalo se o sestup z 10500,proto na obrazku 3420/ Druha vec pro radu,urcite vidite nastavenou vysku na 00000,proc...tam je taky problem a dela mi to FSUIPC...nastavim vysku dole na zemi,pri vzletu stoupam a kdyz dosahnu teto hranice pri Vertical speed postupnem,zacne mi to blbnout ze je tam -500 nebo +cosi,proste nevysplha na urcitou hranici a pak neni vertical limit jiz v klidu,to me taky stve a nevim jak na to...proto pokud stoupam do vysky treba 10500 musim tam nastavit 13500treba no a pri dosazeni 10500 dam postupne Vertical na 0000 a je to v klidu,pri poklesu na pristani sjedu rychle u Altitude na 0000 a vertical speed mi hodi -60,pak snizuju vice a vice do urcite naklonosti letu /neco kolem -1300 aby to nevzbudilo hysterii ve FSPassengers/ Bez FSUIPC mi to nedela ale vysadit ho kvuli zminovanemu programu a spoustu dalsimu nemuzu...jak to vyresit,nevite? Samozrejme vsem dekuji i za predchozi pomoci byt na jine tema...je to pro me tady zachrana a moc mi to pomohlo i v minulych problemech kdyz jsem tady vyhledaval v prispevcich...
 

Re: Re: Re: Re: Re: FL350   10. 9. 2006 / 10:58
wizards   
viz.obrazek
48480 B / 600 x 480 / 26-8-2006_15-57-47.jpg
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: FL350   10. 9. 2006 / 11:08
Rokba
Ano. Rychlost je vždy v uzlech, výška ve stopách, vzdálenosti v mílích, i když jsou i panely, který to mají v metrické soustavě, kterážto se ale v "západní civilizaci" nepoužívá.
Nastavení International ve FS ovlivňuje jen zobrazení hmotnosti při nakládání letadla (kila nebo libry).
A jak tak koukám na obrázek, letíš dost nízko a proklatě rychle...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: FL350   10. 9. 2006 / 11:26
wizards   
Nastavení International ve FS je nastaveno na altimeter in meters tudiz altimeter udava metrickou soustavu /na kterou jsem zvykly i kdyz se na ni nelita/ a to letim akorat vzhledem ke vzdalenosti letiste a sestupu na urcitou vysku letiste Co se tyce rychlosti,ta je udavana jiz v beznych jednotkach kdy pri 200 se blizim na ILS a se 160 pristavam
15133 B / 600 x 480 / 10-9-2006_10-52-38.jpg
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: FL350   10. 9. 2006 / 12:24
Rokba
Hm. Já mám international taky na metric, protože láduju letadlo v kilech. Ale budíky jsou stejně v imperiálních jednotkách bez ohledu na to, co tvrdí nápověda v tom menu. A hádám, že to máš stejně i ty A kromě toho, kdybys měl výšku metrickou, jak tvrdíš, tak vertical speed 700 metrů za minutu je pád a ne klesání.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: FL350   10. 9. 2006 / 12:30
Rokba
Teda ne úplně pád, to jsem zase přehnal. Odpovídá to cca 2100 stop/minutu. Sorry
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: FL350   10. 9. 2006 / 12:34
wizards   
Tak to je zajimavy,pri pohledu z letadla se mi vyska zda optimalni stejne jako v realite...zajimavy je i fakt ze at to mam na sebevetsi záběr tak uz ve 14000 na altimetru mi to vyse neleti nebo s problemy /speed jde dolu/..
Druha vec je taky ze pokud to mam na Metric in altimeter ukazuje to 10000 kdyz dam na feet nebo U.S.System ukazuje to cca.kolem 35000 a vice...ta predstava ze v metric letim z tech 10000 na 35000,potom to nechapu co by se ukazovalo v druhem /U.S.System nebo Feet/
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: FL350   10. 9. 2006 / 12:48
Rokba
Aha. No tak to beru zpět. Ale já se na svoje nastavení koukal a mám skutečně taky metric a přitom mi budíky píší imeriální jednotky. Proto mě taky zarazilo, že mi nápověda slibuje výšku v metrech, což u mě není pravda, mě to přepíná jen kila a libry.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: FL350   10. 9. 2006 / 12:50
Luděk Ch.
Tam jsou dvě možnosti metric, s výškou v metrech a s výškou ve feetech (metric - altimeter in feet).
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: FL350   10. 9. 2006 / 12:54
Rokba
Aha, já na to kouk jen krátce a nezkoumal jsem obsah tý nabídky nijak do hloubky. Jinak jednoznačná rada: vykašlat se na metry a používat standardní jednotky - feety. Já to sice nikdy nezkoušel, ale default ATC podle mě i při metrickém nastavení pořád počítá ve feetech a to může být další příčina toho jeho stálého buzerování. Protože se prostě netrefíš na metr přesně na jeho požadovaný FL...?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: FL350   10. 9. 2006 / 13:51
Luděk Ch.
Jo jo, to je přesně ono. Musel by jsi mít převodní tabulku nebo kalkuačku a pořád to přepočítávat Na feety se dá lehce zvyknout a když potřebuju přibližně odhadnout výšku v metrech, vydělím si to třemi. Ale při IFR letech to není potřeba, protože veškeré mapy i informace ve FS jsou ve feetech, takže znát výšku v metrech je k ničemu, jen to mate při komunikaci.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: FL350   10. 9. 2006 / 12:49
Luděk Ch.
Já ti poradím, zvykni si používat standartní jednotky feet a podobné problémy nebudeš mít. Nechápu, proč se za každou cenu držíš metrů, kdy kromě oblasti ruska a okolí, se po celeém světě používají feety. Pomíjím starší aeroklubové piloty u nás, tam je to prostě setrvačností
 

Gonzo
VWAC
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ