| | | dnes LKPR - go around 9. 9. 2006 / 19:49 | |
| | Dneska před 17h byl na LKPR viděn go-around EASY JET. Měl jsem s sebou scaner a hltal jsem jestli neuslyším důvod, ale buď jsem to nestačil zachytit, nebo se ATC neptal. Malý dotaz, je nějaká povinnost předat ATC info o důvodu automaticky, nebo se ATC normálně dotáže, nebo jsou go-a takovou normální procedurou a ATC důvod moc nezajímá? |
| |
|
| | | Re: dnes LKPR - go around 9. 9. 2006 / 20:29 | |
| | Já bych spíše řekl, že ATC nařídil letadlu go-around (nebyl jsem tam), protože se na dráze někdo zdržel trochu déle, než je záhodno. |
| |
|
| | | | Re: Re: dnes LKPR - go around 9. 9. 2006 / 20:31 | |
| | Taky si myslim...kdyz si vezmu kolik letadel proudi jedno za druhym,neni pak div ze se jeden na RWY24 /zrejme../ zdrzi... |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: dnes LKPR - go around 9. 9. 2006 / 20:37 | |
| | na draze nikdo nebyl a na frekvenci Tower jsem pokyn k GA od ATC neslyšel, pouze od EJ jsem slyšel oznámejí GA. |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: dnes LKPR - go around 9. 9. 2006 / 20:49 | |
| | kluci ja nevim co z toho děláte, GA je celkem normální záležitost, obzvlášť na AD´s jako JFK,EWR,SFO,ale taky v Evropě třeba Amstr nebo Heathrow. A k tomu důvodu, on pilot má dost práce když ten GA dělá,ja když jsem byl párkrát při GA v kokpitu nebo když ho děláme i na cessnach, tak stejně prostě tam neni čas to oznamovat řídícímu, z jakého důvodu to provádíš. Prostě řekneš GA a pokračuješ procedurou a případně mu to řekneš až udělaš všechny ukony. |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: dnes LKPR - go around 9. 9. 2006 / 21:03 | |
| | Ty nemas na Cessne cas oznamovat duvod GA? To mi rekni co tam delas? Ja sice 152ku (o ktere asi mluvis) nemam, ale 172 jo, a tam mam casu kolik potrebuju... |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: dnes LKPR - go around 9. 9. 2006 / 22:23 | |
| | Ty nemas na Cessne cas oznamovat duvod GA? To mi rekni co tam delas? Třeba lovil kapitána)
Nechapu co muze byt na Cessne tak obtizneho po GA oproti velkym dopravním.. |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: dnes LKPR - go around 9. 9. 2006 / 23:02 | |
| | mno na cessne je najviac povinnych ukonov snad co sa tyka vetrania a vykurovania kabiny...ved to je taka škodovka, a nie lietadlo....po 20 minutach letu sa v nej vzdy zacnem nudit )
|
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: dnes LKPR - go around 9. 9. 2006 / 21:03 | |
| | nepochpili jste to, nedělám s toho aféru vím, že je to normal procedura, jen se ptám jestli se důvod GA ohlašuje ATC povinně, nebo ne, jak vidím tak asi ne. |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: dnes LKPR - go around 9. 9. 2006 / 21:16 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: dnes LKPR - go around 9. 9. 2006 / 23:51 | |
| | Nemusíš oznamovat důvod. A ve velkém éru na to opravdu není moc času.... Jinak těch důvodů může být velké množství, od různých nouzových situací až po pouhe zhodnocení kapitána, že z polohy ve které se letadlo nachází nelze již přiblížení dokončit. |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: dnes LKPR - go around 9. 9. 2006 / 21:14 | |
| | Zdar Štěpáne, Cessnu nelítám žádnou, ale ve 142 i 205 si při GA můžu domluvit rande |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: dnes LKPR - go around 9. 9. 2006 / 21:26 | |
| | | |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: dnes LKPR - go around 9. 9. 2006 / 21:56 | |
| | ano, a prave preto sa to klasifikuje ako incident |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: dnes LKPR - go around 10. 9. 2006 / 00:08 | |
| | G/A se klasifikuje jako incident? Uff, to je trošku silná káva.
L13 ho definuje takhle:
jiná než letecká nehoda, spojená s provozem letadla, která ovlivňuje nebo
by mohla ovlivnit bezpečnost provozu. Jedná se o chybnou činnost osob nebo nesprávnou činnost leteckých a pozemních zařízení v leteckém provozu, jeho řízení a zabezpečování.
A ani jedno G/A není, to je standardní procedura. Ale přesněji by to asi řekl nějaký věžník, zkusím se pozeptat a zítra sem hodit odpověď... |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: dnes LKPR - go around 10. 9. 2006 / 10:49 | |
| | je mozne, ze sa jednotlive implementacie L-13tky lisia stat od statu, co je v konecnom dosledku bezna vec.. no ako vravim, v zaverecnych spravach slovenskeho AAII som nie raz videl ako incident opakovanie priblizenia, go around.. |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: dnes LKPR - go around 10. 9. 2006 / 11:28 | |
| | No to jo, to najdeš i u nás - ale IMHO to není tak, že by samotný fakt, že letadlo provedlo Go Around byl už incident, ale že buďto byl Go around kvůli nějakému incidentu (problémy z podvozkem, radionavigačním zařízením, povolení přistát na obsazenou dráhu) a nebo že incident byl vyvolaný Go aroundem (snížení minima rozstupu mezi odlétajícím letadlem a letadlem provádějícím GA). Ale jak říkám, přesně to ještě ověřím... |
| |
|
| | | Re: dnes LKPR - go around 9. 9. 2006 / 20:48 | |
| | Normální provozní situace - nevidím na tom nic zajímavého. |
| |
|
| | | | Re: Re: dnes LKPR - go around 9. 9. 2006 / 20:50 | |
| | Tak si byl rychlejší no mimochodem,odkud je focená ta fotka Conca v tvém profilu? |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: dnes LKPR - go around 9. 9. 2006 / 20:52 | |
| | | |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: dnes LKPR - go around 9. 9. 2006 / 20:54 | |
| | Fakt jo?Tak to je pěkné z jakého roku? |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: dnes LKPR - go around 9. 9. 2006 / 20:58 | |
| | Já už nevím ,byla to nějaká akce BRITISH AIRWAYS pro děti(nějakou nadaci-už si to přesně nepamatuji) asi rok 2000,ale to bych se musel popídit ve fotkách a záznamech,co o tom mám,ale nevím teď hned kde.Byl to super zážitek být i vevnitř a slzšet ty OLYMPUSY na vlastní uši. |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: dnes LKPR - go around 9. 9. 2006 / 21:00 | |
| | To všřim,ja byl teď v NYC a tam je jeden odstavenej v muzeu,ale tam se dá jít sice dovnitř ale cockpit je totálně zaplexisklovanej no,takže tam nemužeš...Ale tohle věřim,to muselo bejt pěkný no |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: dnes LKPR - go around 9. 9. 2006 / 21:02 | |
| | Jsem rád,že jsem to zažil.Už to nikdy nebude-bohužel. |
| |
|
| | | Re: dnes LKPR - go around 9. 9. 2006 / 20:57 | |
| | nie som si isty, ale mam taky dojem, ze GA je klasifikovane ako incident.. |
| |
|
| | | | Re: Re: dnes LKPR - go around 9. 9. 2006 / 21:01 | |
| | Taky se mi zda, a musi se zduvodnovat, a nevim jestli to bylo tady, ale pred nedavnem sem videl video z pristani 744 PIA tusim v EGCC Manchesteru, sel na GA, a jakmile mel zatahnutou mechanizaci a ridici ho uz vektoroval, vehementne se dozadoval sdeleni duvodu, jelikoz to bylo rozhodnuti pilota, ne ATC. Tusim, ze tehdy sdelil problem se signaliazaci otevreni podvozku, podruhe jiz vse OK. |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: dnes LKPR - go around 9. 9. 2006 / 21:03 | |
| | Tak to pak jo,jasny že když se tě ATC zeptá tak mu neodpovim co je ti do toho |
| |
|
| | | | Re: Re: dnes LKPR - go around 9. 9. 2006 / 21:02 | |
| | To možná jo,ale myslim si že by se každej GA nemusel hned dávat na pérák, případně kdyby k němu byla aspoň dokumentace Je to takový divný,to se sem pak bude dávat každý horší přistání za chvíli |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: dnes LKPR - go around 9. 9. 2006 / 21:35 | |
| | taky sme mali v červnu t.r. s linkou CSA pri návrate z AMS go-around a nedával som to na periskop
Ale teraz som už neodolal |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: dnes LKPR - go around 11. 9. 2006 / 14:49 | |
| | my jsme taky dělali s CSA v Antalyi go around, rekli nam ze z provoznich duvodu tak nevim cim to bylo, asi neobsazena draha. Mam to cele na videu, prvni pokus, go around, okruh a pristani, akorat nevim kam to mam nahrat, ma to asi 40 MB (7 min) |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: dnes LKPR - go around 11. 9. 2006 / 15:57 | |
| | | |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: dnes LKPR - go around 11. 9. 2006 / 18:14 | |
| | ne, jen z kabiny pro cestujici |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: dnes LKPR - go around 11. 9. 2006 / 18:35 | |
| | hmm, skoda kokpit mohl byt zajimavejsi, ale i tak kdyztak to hod na www.rapidshare.de |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: dnes LKPR - go around 9. 9. 2006 / 21:52 | |
| | ono to, ze ides G/A je znakom nejakeho nesuladu v niecom...bud je to neskore povolenie na pristatie, alebo je to spomalene lietadlo na drahe, alebo je to nestabilizovane priblizenie, atd, atd.. a aby sa zistila pricina, toho, preco sa vlastne G/A udial, to je ulohou AAII, ktory to vysetruju ako incident... |
| |
|
| | | Re: dnes LKPR - go around 9. 9. 2006 / 21:46 | |
| | Tak mi to nedalo a teď (21:44)jsem se zeptal na TWR jak to tedy přesně je a dozvěděl jsem se,že GO-AROUND je normální postup a nic se na to nepíše.Dříve se psalo(evidovalo),ale dnes už ne. |
| |
|
| | | | Re: Re: dnes LKPR - go around 9. 9. 2006 / 21:59 | |
| | na slovensku sa to eviduje..vid incidenty na strankach CAA. |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: dnes LKPR - go around 9. 9. 2006 / 22:16 | |
| | Jak jsem koupil,tak jsem prodal.... |
| |
|
| | | Re: dnes LKPR - go around 9. 9. 2006 / 22:26 | |
| | Bezna vec,jen dnes se na RWY24 kam mel EasyJet pristat dostal ten borec co vylezl nedavno na sochu Sv.Vaclava,tady si chtel zahrat na hrdinu a zachytit se o podvozek ) |
| |
|
| | | | Re: Re: dnes LKPR - go around 9. 9. 2006 / 23:12 | |
| | Ano a zapomněl si blbec štafle a jen smutně pozoroval,jak mu milý EASY mizí. |
| |
|
| | | Re: dnes LKPR - go around 11. 9. 2006 / 11:30 | |
| | Tak to si poslouchal asi spatne.Zrovna sem nahodou potkal veznika co mu ten EASY udelal prulet.Pta se ho a EASY odpovedel OPERTAIONAL REASONS...Na draze ani nikde jinde nic nebylo.Proste se mu chtelo))) |
| |
|
|