Tak důvod je velmi nasnadě, přestože to některé společnosti nedělají.
Zhasíná se na start i přistání z těchto důvodů:
1) v případě nehody a následné destrukce nebo poškození letadla se tím omezí vznik požáru z důvodu nějakého zkratu, byť jsou v kabině (nebo mají být) nehořlavé věci. Ale jsou tam cestující, kteří takové věci na sobě nemají navíc mají sebou v úložných prostorech nad sebou hořlaviny - slivovice, koňak,zapalovače, atd.
2) a pokud by byla nutná evakuace v noci a nesvítily by žádná světla ani v okolí, kromě nouzových na letadle, tak lidské oko se snáze přizpůsobí té okolní tmě než kdyby si mělo zvykat z jasného prostředí do prostředí, kde je tma. Sám jsi to určitě už zažil mockrát, když jsi v noci zhasl v pokoji, že chvíli nic nevidíš, jen tady si to člověk musí uvědomit. Ono totiž pak když vidíš, tak snáz utíkáš od letadla, kde může dojít k horším věcem.
Stačí to takhle? |
|