| | | C1 diky 20. 6. 2006 / 22:40 | |
| | Ahojte..dekuju vam vsem za provoz,ktery jste poskytli pri dnesni zkousce. A mate mezi sebou novou C1 Tak jeste jednou vam mooc dekuji!! |
| |
|
| | | Re: C1 diky 20. 6. 2006 / 22:56 | |
| | Jéé, gratuluju. Chtěl jsem ti tam taky udělat provoz, jenže ta škola mi stále dává dost zabrat. Doháním, co se dá. |
| |
|
| | | Re: C1 diky 20. 6. 2006 / 22:56 | |
| | Já jsem teda chvilku poslouchal a na pár drobnej chybek to bylo výborný Takže gratuluji!!Konečně další C1. |
| |
|
| | | | Re: Re: C1 diky 21. 6. 2006 / 00:43 | |
| | ja bych to "vyborny" nenazval, ale hlavne ze dobre rypes do bohemky |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: C1 diky 21. 6. 2006 / 06:57 | |
| | Tak vyborny to urcite nebylo.. Mel jsem 80% ... Udelal jsm tam chyby z hledisek frazeologickych i jinych,ktery se budu snazit odnaucit.. |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: C1 diky 21. 6. 2006 / 14:37 | |
| | Výborný to rozhodně nebylo, na tom se shodneme. Každopádně až na jednu hrubou chybu, to byly většinou chyby drobné, nebo malé. Kde byly velké nedostatky, které ale byly způsobeny nervozitou ze zkoušky, byla tzv. traffic flow, nebo-li, řízení toku let. provozu a frazeologie. Tam byly velké nedostatky, ale toto je hodnoceno vždy jednorázovou srážkou max. 5 bodů, což také Michal dostal i za traffic flow, i za frazeologii.
Každopádně to bylo včera nepoměrně lepší, než při jeho prvním pokusu. |
| |
|
| | | | Re: Re: C1 diky 21. 6. 2006 / 09:56 | |
| | buď v klidu Serž nemá rád NIKOHO, teda možná ... SEBE
Michale gratuluji, konečně jsi prolomil tu smolnou řadu neúspěchů. |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: C1 diky 21. 6. 2006 / 11:04 | |
| | | |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: C1 diky 21. 6. 2006 / 12:01 | |
| | já jen, že otevíráš starý rány, který nemusí být pro druhýho příjemný |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: C1 diky 21. 6. 2006 / 12:09 | |
| | ja vim ze to ode me nebylo hezke, ale me i ted, ackoliv nejsem bohemak, stve ten pristup. ivao nakonec neni psychologicka poradna, urcite sem clenove nechodi aby se nervovali kvuli necim vybuchum, at uz chvilkovym nebo ne. a shazovat praci nekoho jineho, nadavat atd atd je mnohem mene hezke nez tohle moje otvirani starych ran.
ohledne zkousky: letel jsem, slysel jsem, mam nazor. hodnotili jini, rozhodli ze podminky splnil. gratulace jsou na miste |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: C1 diky 21. 6. 2006 / 12:15 | |
| | jsem rád, že si to myslíš |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: C1 diky 21. 6. 2006 / 16:19 | |
| | S tvým názorem na shazování počinů ostatních rozhodně souhlasím. Ačkoli říkám svůj názor, který je dost off-topic, rád ho zveřejním.
Lepší než říkat, že to bylo špatné je říkat, jak to udělat lépe a. Toho se hodně lidí nedrží a proto tu vznikají takové neshody (imho). |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: C1 diky 21. 6. 2006 / 17:34 | |
| | No jistě s Antoškinem je ztráta času něco řešit, je to holt člověk,co vidi vše uplně jinak. Nic no řešit ho nebudu,pro mě je to uzavřená kapitola, bavit se s nim nedá a myslim,že nejsme jen dva co si to myslí,znám těch lidí fakt moc. Jinak pro ty co to špatně pochopili, VYBORNY jsem myslel jako porovnání s ostatníma lidma, kteří se zkoušeli dostat na C1 a nevydařilo se jim to. Což poslední dobou bylo docela časté.. |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: C1 diky 21. 6. 2006 / 17:41 | |
| | Takhle bych to nenazval, oni tu byli i adepti, kteri byli daleko lepe pripraveni, ale dve ci tri hrube chyby jim neumoznili projit... |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: C1 diky 21. 6. 2006 / 17:48 | |
| | Díky, vztahuji to na sebe
(je to jen nadsázka) |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: C1 diky 21. 6. 2006 / 17:47 | |
| | bacha, i já jsem dělal nedávno zkoušku na C1 |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: C1 diky 21. 6. 2006 / 17:56 | |
| | | |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: C1 diky 21. 6. 2006 / 17:58 | |
| | za sebe muzu rict ze tvoje rizeni se mi libilo ale nedopadlo to |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: C1 diky 21. 6. 2006 / 18:09 | |
| | LS chtěl dát na nové Ivao fórum rozbor chyb, kterých jsem se dopustil, tak snad to dopadne a budete si moci přečíst, proč to nedopadlo.
Musím ale říct, žes mi Serž den předtím moc nepomohl, ale to je osobní věc a máš pravdu, že to sem nepatří. |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: C1 diky 21. 6. 2006 / 18:19 | |
| | zkus pisnout na icq, jestli myslis opravy ve vydavani povoleni tak jsem ti urcite neradil spatne |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: C1 diky 21. 6. 2006 / 18:22 | |
| | neradil jsi špatně, jen jiným jazykem, jestli mi rozumíš, někdy je dobrý zvolit jen jiný slovoslet |
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: C1 diky 21. 6. 2006 / 18:24 | |
| | tak ted ti nerozumim. jedna vec je vysvetlit neco "lidove" aby to bylo lepe stravitelne a neco trochu jineho je pouzit precizni frazeo, na kterou je posledni dobou kladen vetsi duraz |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: C1 diky 21. 6. 2006 / 18:50 | |
| | to jsem nemyslel, v některých věcech si asi nebudeme rozumět |
| |
|
| | | Re: C1 diky 20. 6. 2006 / 23:03 | |
| | Taky ještě jednou gratuluji a dík za řízení |
| |
|
| | | Re: C1 diky 21. 6. 2006 / 07:40 | |
| | Gratulujem a tesim ak sa zas budeme niekedy pocut.
Len ma zaskocilo teraz LKPR_APP vypraval slovensky a zrazu mi niekto oznamil volacku v anglictine. NO nastastie, ze v tom casesom tam bol iba ja SVK inak by som ani nevdel, ze je to pre mna |
| |
|
| | | | Re: Re: C1 diky 21. 6. 2006 / 08:10 | |
| | ja myslel ze jsi letel vfr... |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: C1 diky 21. 6. 2006 / 10:18 | |
| | Ved som letel VFR. Len ked ma APP oslovil v anglictine som dost zneistel ci som to bolo pre mna. Ale pre istotu som sa ozval |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: C1 diky 21. 6. 2006 / 11:03 | |
| | jak ses dostal jako vfr na app? tos musel letet hodne vysoko |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: C1 diky 21. 6. 2006 / 11:25 | |
| | Tak najprv som sa nahlasil na APP vyska 2500f a potom cca 5 minutam ma poslal na TWR. |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: C1 diky 21. 6. 2006 / 11:27 | |
| | no jo, jenze 2500 ft je hodne pod spodni hranici prostoru APP, tam bys mel byt na CTR resp FSS |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: C1 diky 21. 6. 2006 / 11:34 | |
| | To som nevedel. Ja vzdycky sa naladim najprv na APP a potom ked ma APP posle na na TWR tak sa preladim. Nikdy mi nikto na APP "nevynadal" co tam robim. |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: C1 diky 21. 6. 2006 / 11:55 | |
| | To máš jako z odletem,když odlétaš z LKPR tak když jsi na TWR tak po vzletu taky neladíš ja APP a zustaváš v CTR Ruzyně a pak ti řídicí dá rovnou contact LKAA_CTR,platí to i pro případy když je online approach,ten tě jáko normální VFR let vůbec nezajímá,to samý je to při příletech,jak už psal serz,jsi na LKAA_CTR a při vstupem do CTR Ruzyně tě pošle na TWR. |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: C1 diky 21. 6. 2006 / 12:10 | |
| | TMAI PRAHA má spodní hranici 300AGL, to není nějak vysoko pro VFR |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: C1 diky 21. 6. 2006 / 12:20 | |
| | ten kousek TMA 1 jo, ale beru to z pohledu IFR approachnika, kde si hlidam FL100, FL75 atd jako spodni hranici
zrejme pro TMA 1 existuji zvlastni postupy |
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: C1 diky 21. 6. 2006 / 12:35 | |
| | VFR může za určitých podmínek až do FL200 |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: C1 diky 21. 6. 2006 / 12:43 | |
| | standardne do FL175 ale muze i vyse |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: C1 diky 21. 6. 2006 / 13:58 | |
| | Standardně FL195 |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: C1 diky 21. 6. 2006 / 14:00 | |
| | jaj, tesne vedle |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: C1 diky 21. 6. 2006 / 14:09 | |
| | vždyť řikám, VFR používají půlené letové hladiny, takže FL195 |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: C1 diky 21. 6. 2006 / 14:30 | |
| | Ja opravoval Serže , tys to psal dobře, FL200/195 je akademická debata |
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: C1 diky 21. 6. 2006 / 12:45 | |
| | Divné... nemám zkušenost z IVAO/VATSIM ale v reálu se často hlásim na radar nebo eprouč - když letím bez plánu, VFR na horní hranici prostororu G, tedy 1000ft AGL pod nějakým TMA/MTMA a chci kousek vejš, nebo aby o mně věděli - a nikdy s tím nebyl žádnej z nich nespokojenej... Takže ARAIG - jak to teda má bejt? ? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: C1 diky 21. 6. 2006 / 12:47 | |
| | je to prostor tridy C, takze podle toho se z VFR stava "skoro IFR" |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: C1 diky 21. 6. 2006 / 12:51 | |
| | to jistě, ale 1000ft AGL a FL75 je rozdíl, ne? myslím, že v tom to je - bez plánku můžu celkem vysoko a daleko, ale eproučníkovi se nahlásit musím, i když jsem jen 1500ft AGL, páč už jsem v jeho krabici. Komu jinýmu? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: C1 diky 21. 6. 2006 / 13:09 | |
| | bez FPL můžeš do FL100 a do třídy D, všechny TMA PRAHA už jsou třídy C a tam musíš mít FPL, TMA a CTR ostatních letišť jsou třída D |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: C1 diky 21. 6. 2006 / 13:12 | |
| | no to já vím, já jenom obhajuju, že než vlítnu na 1500ft AGL do nějakýho TMA/MTMA, nahlásím se eproučníkovi a ten mne buď pustí, nepustí, pošle jinam - ale jde o to APP (viz odkazy výše). A jen říkám, že v životě to funguje takhle. Jestli to onlajn na webu je složitější (viz některé příspěvky výše) nevidím důvod proč... (IMHO) |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: C1 diky 21. 6. 2006 / 13:19 | |
| | vždyť já se nepřu, samozřejmě, pokud chceš vstoupit do nějakého TMA spravovaného většinou stanovištěm APP, musíš dostat povolení
z vlastní zkušenosti vím, že na PC je to jednodušší, než v reálu |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: C1 diky 21. 6. 2006 / 13:23 | |
| | Jen si dovolím otázečku, máš na mysli TMA Praha? Pokud jde i jiná TMA, je to jednodušší jelilož jsou v třídě D ... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: C1 diky 21. 6. 2006 / 13:59 | |
| | Bez FPL a letového povolení nemůžeš ani do třídy D, vyjímka je u nás na vstup do prostoru třídy D z prostoru třídy G nebo z altitude menší než 2000ft, tam můžeš bez FPL, ale stále podléháš ATC povolení. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: C1 diky 21. 6. 2006 / 12:54 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: C1 diky 21. 6. 2006 / 13:04 | |
| | VFR je let za viditelnosti země, to se s třídou prostoru nemění |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: C1 diky 21. 6. 2006 / 13:05 | |
| | ale meni se podminky jeho provedeni |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: C1 diky 21. 6. 2006 / 13:13 | |
| | teď nevím, jak to myslíš
VFR v třídě C musí mít obousměrné rádio, FPL, SSR, povolení ATC, to je všechno |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: C1 diky 21. 6. 2006 / 13:22 | |
| | Rozdíl je v tom, pokud se nepletu, kdo je zodpovědný za separaci. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: C1 diky 21. 6. 2006 / 13:32 | |
| | u VFR pořád ty (kapitán letounu) v třídě C jsou separovány pouze IFR od IFR a IFR od VFR |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: C1 diky 21. 6. 2006 / 13:39 | |
| | To jsem nějak měl na mysli a jelikož převládá v TMA IFR provoz tak moc setkání VFR-VFR nehrozí, ale stát se to může. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: C1 diky 21. 6. 2006 / 13:46 | |
| | to máš Mildo pravdu, a když dojde k setkání VFR a VFR, tak se vyhýbají podle pravidel, jako kdekoli jinde, takže se nic nemění |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: C1 diky 21. 6. 2006 / 14:09 | |
| | dnes jsem se v L4444 docetl ze vfr se stava pro jiny vfr vyznacnym provozem jen v prostoru tridy B, takze snad na LKPR neni nutny traffic information... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: C1 diky 21. 6. 2006 / 14:28 | |
| | Pozor, zase záměna dvou pojmů.
Význačným provozem - Esential traffic - se letadla stávají pokud dojde ke snížení minima rozstupu. Toto nemá nic společného s předáváním informace o provozu - traffic information, s vyjímkou jedné věci - a to když bych pŕedával informaci právě o nějakém význačném provozu.
A aby to nebylo jednoduché, existuje ještě jeden termín - význačný místní provoz - esential local traffic - který vyjadřuje obecně přítomnost nějakého lokálního (nejčastěji letištního, ale ne nutně) provozu v blízkosti, tentokrát bez konkrétní specifikace - a o tomto provozu opět můžu dávat informaci.
Pro přehlednost uvedu konkrétní příklady:
Traffic information - informace o provozu - např.: dvé letadla za VFR v třídě D (tebou zmiňovaná LKPR) - řídící nezajišťuje rostupy, ale je jeho povinnosti letadla vzájemně informovat. Ty si pak samy zajistí rozstup.
Esential traffic - význačný provoz - např.: dvě letadla IFR ve stejné hladině ve vzdálenosti 3 NM v prostoru třídy C, nebo dva VFRy v Bčku jak zmiňuješ - už došlo k porušení minima rozstupu a letadla jsou si tedy vzájemně význačným provozem - v tento okamžik je řídící povinnen vydat tzv. Informaci o význačném provozu - Esential traffic information (slovo esential/význačný) použije i při vysílání, je to krom TCASu víceméně poslední záchrana jak zajistit aby se ta era nesrazila. Když už k tomuhle dojde, je to ale stejně průšvih, protože pod minimem už byla.
Esential local traffic - význaćný místní provoz je například aeroklubový provoz v Kladně, když se na LKPR lítá 24ka - informaci o něm často najdete např. v ATISu a má to informativní hodnotu, nic společného s rozstupy.
|
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: C1 diky 21. 6. 2006 / 14:02 | |
| | SSR u nás nezávisí na třídě prostoru - záleží na hladině letu ( FL60 a vyšší ) + je stanoveno že je povinný v CTR Ruzyně a TMA Praha. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: C1 diky 21. 6. 2006 / 14:25 | |
| | já tu mám povinost SSR od FL90, změnilo se to? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: C1 diky 21. 6. 2006 / 14:27 | |
| | SSR nad FL60, vzdyt to tu uz nekdo psal. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: C1 diky 21. 6. 2006 / 14:28 | |
| | tady se píše věcí |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: C1 diky 21. 6. 2006 / 14:31 | |
| | Od 60 výš.. a možná půjdem níž... a možná taky ne, proslychají se nějaké fámy o zvyšování Gčka.. ale to jsou jen šumy a zvěsti buhvíodkud..... ))) já nic neřekl. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: C1 diky 21. 6. 2006 / 14:54 | |
| | Dobře, to jsem měl tedy v mapě špatnou informaci, opravím si to. A nešušká se taky v jakém módu bude potřeba aby SSR vysílal na Ruzyni, proslýchalo se, že to nebude C |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: C1 diky 21. 6. 2006 / 15:04 | |
| | To nevim, ke mné se prošuškají spíš oblastní věci . Ale myslím že Cčko ještě nějaký pátek vydrží.... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: C1 diky 21. 6. 2006 / 14:06 | |
| | celou dobu to myslim tak ze ve vyssich tridach prostoru vfr nemuze litat jak se mu zlibi |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: C1 diky 21. 6. 2006 / 13:36 | |
| | Jsi si jist touto informací? Pokud vím, jsou minima pro let VFR (kromě prostoru třídy G a zvl. letů VFR) vstažena jen k vertikální a horizontální vzdálenosti od oblaků a dohledností - o viditelnosti země se tam nemluví. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: C1 diky 21. 6. 2006 / 13:43 | |
| | VFR = Visual flight rules = způsob a pravidla provádění letu podle vidu, tzn. nikoli podle přístrojů
proto jsou také stanovená minima pro vzdálenost od mraků |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: C1 diky 21. 6. 2006 / 14:01 | |
| | Zaměňujete tady poměrně dost pojmy VFR a VMC. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: C1 diky 21. 6. 2006 / 14:01 | |
| | Pěkně jsi to tady popsal - díky za osvětlení. Přesně tak "za vidu", ale ne nutně za viditelnosti země jak jsi psal výše. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: C1 diky 21. 6. 2006 / 14:07 | |
| | S tímhle zase opatrně - schrnul bych to takhle:
a) VFR let je let prováděný za podmínek VMC
b) VMC může a nemusí zahrnovat viditelnost země podle třídy vzdušného prostoru a altitude |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: C1 diky 21. 6. 2006 / 14:08 | |
| | Agree |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: C1 diky 21. 6. 2006 / 14:19 | |
| | Pochopil jsem to tak, že musím vidět zemi. Podle čeho pak probíhá navigace? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: C1 diky 21. 6. 2006 / 14:21 | |
| | navigace podle ceho chces, gps, hvezdy, kompas, srovnavaci navigace ale musis videt na zem a mit pozadovany odstup od mraku |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: C1 diky 21. 6. 2006 / 14:32 | |
| | Taky to tak chápu. VFR = za viditelnosi země |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: C1 diky 21. 6. 2006 / 14:38 | |
| | S tímhle velmi opatrně, to rovnítko tam nikdy nikde není zmíněno. L2 říká že je to let za viditelnosti. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: C1 diky 21. 6. 2006 / 14:56 | |
| | Aha, tak to bude asi taky akademická debata |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: C1 diky 21. 6. 2006 / 15:12 | |
| | Hihi, ju |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: C1 diky 21. 6. 2006 / 14:35 | |
| | Tenhle thread je pravděpodobně celý zaměřený na nejčastější záměny pojmů, což je dobře, aspoň je to všechno na jednom místě a pěkně se to pořeší, takže další poznámka je, že VFR nerovná se srovnávací navigace - můžeš letět za VFR a přitom se navigovat VORy, NDBčky, mapou, čímkoliv. Klíčové je jen že při tom neopustíš VMC podmínky. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: C1 diky 21. 6. 2006 / 14:36 | |
| | no dyt rikam |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: C1 diky 21. 6. 2006 / 15:52 | |
| | akorát GPSka, myslím, zatím pořád není Leteckým úřadem certifikovná, jako jediný prostředek navigace |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: C1 diky 21. 6. 2006 / 16:10 | |
| | Mno .. tratovou navigaci podle GPS provozovat muzes (aspon v USA) .. ale pro vzlet a priblizeni/pristani certifikovana neni ... ono se neni co divit .... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: C1 diky 21. 6. 2006 / 16:51 | |
| | Tak zase tu motáme páte přes deváté.
Nejprve k VFR:
Tam sice můžeme cokoliv (včetně GPS) použít jako navigačního prostředku, ale samozřejmě nesmí to být jediný. I kdyby se UCL zbláznila, tak na tom nic nezmění
A teď k IFR:
U IFR je ta problematika trošku složitější, ale rámcově asi takhle:
a) Od listopadu 2005 můźe být satelitní navigační systém (GNSS) použitý pro IFR létání. Co musí být splněno viz L8168, je to relativně hodně technických věcí, za nejdůležitější bych zmínil schopnost přístroje sám vyhodnotit míru přesnosti a upozornit na příslušnou degradaci a její míru.
b) Další důležitá věc je že se mluví o GNSS, nikoliv GPS. Ne každá GPS musí splňovat parametry GNSS a ne všechno co je GNSS je postaveno na technologii GPS.
c) Na závěr k té certifikaci - mám takový pocit, že tady je UCL malý pán, pokud jednou nějaká vyšší instance (ICAO, JAR) řekně, že to a to a to je certifikované, tak s tim lidi budou lítat. IMHO nedovedu si představit jak UCL kontroluje jestli je certifikovaná Citation letící z Vídně do Berlína |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: C1 diky 21. 6. 2006 / 18:04 | |
| | jj, máš pravdu je to GNSS a ne GPS, GPS neni certifikovaná jako JEDINÝ navigační prostředek ani pro VFR, samozřejmě nadnárodním leteckým úřadem |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: C1 diky 21. 6. 2006 / 14:19 | |
| | K tomu jak tohle má být:
Pokud budeš vstupovat do jakéhokliv řízeného prostoru (v tomto případě TMA), tak ladíš příslušného řídícího (v tomto případě Apprach) a vyžádáš si povolení.
Pokud jde o přílet na řízené letiště pod TMA, tak budeš vstupovat do řízeného okrsku (CTR) a tedy kontaktuješ přímo věžku a žádáš vstup tam.
A do třetice všeho dobrého, výjimku tvoří v reálu Ruzyně, kde je speciální stanoviště Ruzyně Radar, které poskytuje radarové služby VFR příletům a odletům do CTR Ruzyně - toto je umístěno na pražské approachi. Tento postup se na IVAO (zatím) neaplikuje a slučujeme toto stanoviště s věží, protože a) na to není dost řídících a b) hustota provozu to zatím nevyžaduje. |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: C1 diky 21. 6. 2006 / 13:02 | |
| | "hodne vysoko" nebyla uplne stastna formulace |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: C1 diky 21. 6. 2006 / 13:04 | |
| | pro jezevčíka je i 1000ft "hodně" vysoko
|
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: C1 diky 21. 6. 2006 / 13:05 | |
| | hehe ono i pro cloveka bez padaku to je hodne vysoko |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: C1 diky 21. 6. 2006 / 16:13 | |
| | No ono pre cloveka bez padaku je aj povedzme 30m hodne vysoko... pre nejaky ten zlin to bude skor hodne nizko ) |
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: C1 diky 21. 6. 2006 / 16:38 | |
| | 30m je pro člověka s padákem moc nízko |
| |
|
| | | | Re: Re: C1 diky 21. 6. 2006 / 10:23 | |
| | | |
|
| | | Re: C1 diky 21. 6. 2006 / 17:50 | |
| | Výborně,zase je o jednu hvězdičku víc
Já jsem si při tom zařádil velice pěkně a pozor celý ten úhybný manévr a přeposlání s ETATU na RASIM pro dráhu 31 jsem letěl ručně,protože Jumbík zešílel a že prý si to mám zaletět sám,když jsem tak chytrej
Díky všem. Bylo to hezké ( akorát to skákání si do řeči bylo trochu nepříjemné) ovšem chápu,že někdy se těch zpráv v provozu nahrne hodně a pak je to zkrátka " maso " |
| |
|
| | | | Re: Re: C1 diky 21. 6. 2006 / 18:18 | |
| | Tak to bys to mohl někdy Gusto zkusit i na dráhu 13, co říkáš? )))))))
Ten občasný chaos na freq. mi taky vadil, pro pilota to není dobrý pocit, a k tomu ještě submisivní řídící. |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: C1 diky 21. 6. 2006 / 19:27 | |
| | Jo,jo dráhu 13 už mám nacvičenou,když byla uzavřená dráha 24.Bylo to docela dobré,akorát kdyby to bylo ve skutečnosti,tak by asi ulítnul podvozek |
| |
|
|