Pozor, zase záměna dvou pojmů.
Význačným provozem - Esential traffic - se letadla stávají pokud dojde ke snížení minima rozstupu. Toto nemá nic společného s předáváním informace o provozu - traffic information, s vyjímkou jedné věci - a to když bych pŕedával informaci právě o nějakém význačném provozu.
A aby to nebylo jednoduché, existuje ještě jeden termín - význačný místní provoz - esential local traffic - který vyjadřuje obecně přítomnost nějakého lokálního (nejčastěji letištního, ale ne nutně) provozu v blízkosti, tentokrát bez konkrétní specifikace - a o tomto provozu opět můžu dávat informaci.
Pro přehlednost uvedu konkrétní příklady:
Traffic information - informace o provozu - např.: dvé letadla za VFR v třídě D (tebou zmiňovaná LKPR) - řídící nezajišťuje rostupy, ale je jeho povinnosti letadla vzájemně informovat. Ty si pak samy zajistí rozstup.
Esential traffic - význačný provoz - např.: dvě letadla IFR ve stejné hladině ve vzdálenosti 3 NM v prostoru třídy C, nebo dva VFRy v Bčku jak zmiňuješ - už došlo k porušení minima rozstupu a letadla jsou si tedy vzájemně význačným provozem - v tento okamžik je řídící povinnen vydat tzv. Informaci o význačném provozu - Esential traffic information (slovo esential/význačný) použije i při vysílání, je to krom TCASu víceméně poslední záchrana jak zajistit aby se ta era nesrazila. Když už k tomuhle dojde, je to ale stejně průšvih, protože pod minimem už byla.
Esential local traffic - význaćný místní provoz je například aeroklubový provoz v Kladně, když se na LKPR lítá 24ka - informaci o něm často najdete např. v ATISu a má to informativní hodnotu, nic společného s rozstupy.
|
|