Prisel jsem na zajimavej problem u ATR od F1. Mozna delam neco spatne, ale venoval jsem se tomu uz nekolik letu a prostoural jsem vsechno co mne napadlo a nic jsem neobjevil, takze sice pocitam s tim, ze mne tady mistni vsevedi klasicky zjebou, jakej jsem looser, ale na druhou stranu, treba na to nekdo prisel... takze:
Letim normalne po zadane trati a od ATC dostanu shortcut - tedy "Dir to...". V takovem pripade proste klasicky v FMC zadam v oddilu LEGS prislusnej bod a umistim ho zcela nahoru a potvrdim. Potud vsechno chodi, jenomze... Logicky by letadlo v takovem pripade melo automaticky pokracovat nejkratsi cestou k tomu zvolenemu bodu v lezimu LNAV, jenomze to ATR neudela a zacne se dost zvlastne "tocit". Zajimave je, ze v levem hornim rohu navigacniho displeje je udaj DTCK (nebo tak nejak - je to proste zlutej kurz ), kterej ukazuje v takovem pripade jiny udaj, nez je primy kurz k prislusnemu bodu. Vetsinou tak o 10-20 stupnu. Osobne mi to pripada, jako kdyby si to FMC nejak pamatovalo tu puvodni cestu, nebo jeste jinak, jako kdyby propojilo virtualni spojnici odletove letiste a ten bod "Dir to..." a snazilo se na tuto virtualni spojnici dostat. Nekolikere vybrani toho bodu v LEGS a opetovne potvrzovani nic neresi.
Takze panove... cim to je a jak to vyresit? Nebo je to normalni funkce FMC u ATR? Podle OM to neni prilis zrejme, takze prosim vase zkusenosti. Jinak pochopitelne ono se to da obejit a nastavit si hruby kurz k danemu bodu a pokracovat v rezimu HDG, ale to mi prijde nesystemove. Takze predem dekuju. |
|