I když to tu MAPa upřesnil, musím se ozvat - to neni "žádnej reálnej panel" to je FS verze původního DC-3 panelu, alespoň v jeho levé polovině (vpravo je palivový kohout v místě záložních letových budíků a další FS zhovadilosti). Ale je to právě toto netypické uspořádání, jaké starší panely DC-3 měly, na které odkazuje komise, která vyšetřovala tragickou havárii holandské dakoty před několika lety - protože od válečných dob se všeobecně používá typické uspořádání budíků zvané "basic T" - aniž bychom si to uvědomovali, prakticky u všech letadel má pilot vprostřed umělý horizont, vlevo rychloměr, vpravo výškoměr a pod horizontem gyrokompas. Jsou tak uspořádány i "notebookové" palubní desky. Je to proto, aby se ulehčilo podvědomé sledování budíků při řešení krizové situace. A tu nešťastnou dakotu řidili zkušení boeingoví piloti, ale údajně začli zmatkovat, protože si včas nevšimli kritických hodnot a žbluňkli do vody. |
|