FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je neděle 1. 12. 2024, svátek má Iva Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
PAI ČSA vs LKPR AFD Jeden příspěvek | Celý strom
PAI ČSA vs LKPR AFD   2. 2. 2003 / 20:25
Marky Parky   
Mám jednu nepříjemnou zprávu ohledně PAI ČSA a LKPR AFD. PAI bohužel má chyby v .MDL souborech určující velikost gate a A310tka má stejně jako Bulík rozpětí 32 metrů. Dokud toto nebude opraveno, není možné rozlišovat stání vně a uvnitř chobotu. Namísto slibovaných AFD 1.5 tedy vydám AFD 1.41, kde budu dočasně zvětším velikosti gates uvnitř "zálivu" než to PAI vyřeší.
 

Re: PAI ČSA vs LKPR AFD vs RAFCAD   3. 2. 2003 / 00:10
Marky Parky   
Buďte prosím tak lastkaví a pročtěte následující zdlouhavý příspěvek a pak napište svůj názor.

Tak jsem poněkud hlouběji zkoumalu podstatu problému a zjistil následující:

a) ve světě se rozjíždí projekt zvaný RAFCAD, který si dává za cíl sjednotit AFD data pro světová letiště tak, aby správná letadla zajížděla ke správným gates správných společností

b) pro tento účel byly vytvořeny 4 třídy letadel a byly jim přiřazeny učité standartní rozměry

I. malá vnitroregíonální letadla letadla
II. velká vnitroregionální letadla
III. meziregionální letadla
IV. general aviation + military + cargo

každé takovéto třídě jsou přiřazené určité intervaly a postupem času by každé letecké společnosti která používá systém vlastních terminálů měl být přiřazen určitý radius.

c) v modelech PAI je bohužel chyba, která tento systém nedodržuje - A310 je zařazeno do střední třídy a ne mezi velká letadla

Jde mi tedy o následující věc:
Chcete ponechat LKPR AFD tak jak je, tj. radiusy na stojánkách odpovídají 75 procentům reálných rozměrů letadel nebo přistoupíme na standard RAFCAD. Potom by stojánky na ruzyni musely vypadat následujícně:

Stojánky před terminálem C - 17 metrů
Stojánky vně zálivu ( heavy ) - 52 metrů
Stojánky uvnitř zálivu - 32 metrů
Stojánky na GA před Jihem - 7 metrů
Stojánky na Cargo - 55 metrů

Jak vidíte, zrovna u LKPR jsou rozdíly minimální ( jen stojánky pro bulíky jsou o cca 10 metrů větší, ale to je přijatelná daň za kompatibilitu ).

Diky za přípomínky, odrazí se v AFD 1.5, prozatimní verzi 1.41 šoupnu na internet během zítřka.
 

Re: Re: PAI ČSA vs LKPR AFD vs RAFCAD   3. 2. 2003 / 08:02
Tragédie v JRD
kdyz budes delat upravy AFD dat.. muzes tam zahrnout jeste jednu mensi opravicku, aby byly ty dva HEAVY parkingy, (tusim 31, 32 nebo tak nejak) upravit, aby mely o neco vetsi radius nez HEAVY gaty (mj. 1-3) aby to airbusy atd parkovalo nejdriv ke gatum a az potom na parkingy??

tk
 

Re: Re: Re: PAI ČSA vs LKPR AFD vs RAFCAD   3. 2. 2003 / 10:27
Marky Parky   
Dik za pripominku, opraveno.
 

Re: PAI ČSA vs LKPR AFD   3. 2. 2003 / 08:00
Tragédie v JRD
nevim.. ja jsem si to upravil tak, aby mel bulik stejny rozpeti jako defaultni boeing a hned je mam uvnitr .... staci treba v AITM zmenit radius a hned jich mam plny choboty zevnitr..

(jestli mluvime o te same veci)
 

Re: Re: PAI ČSA vs LKPR AFD   3. 2. 2003 / 10:30
Marky Parky   
Jasne. Jenze jde o to, ze si pak naistalujec dalsiho PAI bulika jine spolecnosti a on ti pak "upravi" MDL do puvodniho stavu a mas vymalovano. A pak delat po kazde instalaci revizi vsech letadel je docela otrava. Takze druhe reseni by bylo upravit AFD data aby odpovidala modelum od PAI nebo tomu RAFCAD standardu a ne realu a prave na to bych chtel slyset nazor.
 

Re: Re: Re: PAI ČSA vs LKPR AFD   3. 2. 2003 / 10:55
Tragédie v JRD
no to je fakt.. pokazdy to delat je opravdu opruz... ale kdyz je RAFCAD moderni ve svete, proc se mu neprizpusibit aby to bylo kompatibilni a neupravit primo LKPR tak, aby mi buliky staly mezi choboty defaultne... ja osobne nic proti tomu nemam....
 

Re: Re: Re: Re: PAI ČSA vs LKPR AFD   3. 2. 2003 / 18:22Robert Paulu
ja jsem pro RAFCAD. Mam to udelany stejnym zpusobem, jen ne podle "oficialnich" rozmeru a slape to krasne.
Co na tom ze bulik ma o par metru jine rozpeti, hlavne ze stoji kde ma.

Robert
 

Re: Re: Re: Re: Re: PAI ČSA vs LKPR AFD   5. 2. 2003 / 12:57
Latom   
Pánové, já jen souhlasím - RAFCAD. Podobně jsem si už upravil i LKMT, protože tam lítám furt a ještě vyzkouším i LKTB. Ostatně bychom to mohli udělat pro všechna větší letiště (no, my jich moc nemáme). )
 

Re: PAI ČSA vs LKPR AFD   5. 2. 2003 / 20:34
Marky Parky   
Tak ono to zase už tak velkej smysl nemá, dokonce i na LKPR jsou defakto 4 druhy gejtů. Navrhl jsem to tak, že stávající stojánky pro bulíky jsou ve třídě "domestic" - tj. letadla létající v po Evropě, stávající heavy stojánky jsou "international", tj. letadla ze světa a do světa a parkoviště pro trabanty je vyhrazeno pro "regional", tj. ATRa, Dashe a pod. Pokud jsou všechny domestic obsazeny, bulik samozrejme zajede k international.

Źajímavější to samozřejmě bude, až se dostaví a začne fungovat "EU terminal", ale zatím to takhle stačí.

Jinak na RAFCAD je samozřejmě nutné přizpůsobit i malá éra, jinak se vám nasypou mezi ATRa.

A potom jsem se ještě chtěl pochubit, že pro RAFCAD vyvijím instaler ( už jsem dohodnutý s vedoucími projektu ), takže nebude nutné stahovat gigantické množstí dat ( jako jejich 12 MB North American Package ), ale bude stačit sosnout pár kilo.
 

Re: Re: PAI ČSA vs LKPR AFD - Markymu   6. 2. 2003 / 09:42
Latom   
Marky a budeš k tomu RAFCADu dávat i hodnoty radiusů letadel, pro které to bude chodit? Já a asi i další si už upravili jejich hodnoty, tak abychom pak tady nerozvíjeli zbytečnou debatu o tom, že jsi něco udělal a nám to nefunguje tak jak má. Díky.
 

Re: Re: Re: PAI ČSA vs LKPR AFD - Markymu   6. 2. 2003 / 11:20Marky Parky / web
Oki, přiložím k reade podrobnou dokumentaci radiusů pro česká letadla. I když jak jsem se zmínil, podílím se na vývoji autoinstaleru radiusů, takže snad to brzy bude vyřešeno za vás .

Jinak pro ČSA platí následující nastavení:
Region European, Other:

Regional ( ATRa ): 17
Domestic ( B737 ): 31
Heavy ( A310 ): 43
General Aviation Small ( Cesny, Zlíny ): 5
General Aviation Large ( Leary, Caravany ): 6
International Cargo: 55

Přestože většina společností používá 310tky ve třídě Domestic, u ČSA by to měla být Heavy ( International ).


 

Re: Re: Re: Re: PAI ČSA vs LKPR AFD - Markymu   6. 2. 2003 / 12:32
Latom   
Tak s tím autoinstalerem by to bylo super. Díky.
 

LKPR AFD - Markymu   7. 2. 2003 / 08:32
Latom   
Včera jsem to vyzkoušel a vypadá to bez problémů, co se postavení letadel týká. Ale objevil se jiný, nefunguje přistavení gatů k letadlům. Ve starší verzi to šlo, ale u RAFCADu ne. Má to na to nějaký vliv? Když jsem v kokpitu, tak při pohledu vlevo je gate přisunut, ale při pohledu z venku ne. Má s tím ještě někdo podobné zkušenosti? Marky, jde s tím něco udělat?
 

Re: LKPR AFD - Markymu   7. 2. 2003 / 08:50
Marky Parky   
S AFD daty to nemá nic společného, ale Vláďa Synek u posledního update systém gejtů měnil, ovládají se ručně, takže zaměř svoji pozornost na readme u LKPR.
 

Re: Re: LKPR AFD - Markymu   7. 2. 2003 / 08:58
Latom   
Že se ovládají ručně, to vím. Ony se posunují při tom nastavování, ale jen se nepřirazí až k éru. Zkusím se ho zeptat rovnou. Díky.
 

Gonzo
VWAC
FS Medlánky
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ