CS-199 je upravená poválečná verze německého stihače Messerschmitt Bf-109G. Jde o dvoumístný cvičný letoun, vyráběný v tehdejších československých leteckých závodech Avia. Od svého válečného bratra se lišil rozdílnou pohonnou jednotkou, kterou byl motor Junkers Jumo-211F. Původní motor Daimler-Benz 605 po rozpadu německé říše již nebyl dostupný.
Stihací verze S-199 se netěšily příliš velké oblibě mezi piloty pro svou nesnadnou ovladatelnost, ale pokud jde o exportní stroje, staly se hlavní páteří poválečného Izraelského letectva, kam Československo tyto stroje dodávalo.
Rozpětí | 9,92 m |
Výška | 2,59 m |
Délka | 8,94 m |
Nosná plocha křídla | 16,50 m2 |
Maximální rychlost | 589 km/h |
Vzletová hmotnost | 2860 – 3736 kg |
Dolet | 860 km |
Motor | 1 x 1340hp Junkers Jumbo-211F |