Počátkem devadesátých let vyvstala před ČSA nutnost modernizovat letadlový park typem pro dálkové linky, který by svým navigačním vybavením splňoval požadavky a předpisy pro provoz na transatlantických tratích. Po řadě jednání převzal dopravce v roce 1991 dva letouny Airbus A310 – 300, modifikované pro použití na spojích do USA, Kanady a na Dálný Východ. Letouny pak převzaly zátěž, dosud spočívající na Iljušinech Il-62. První velkokapacitní letouny v barvách ČSA umožnily dopravci nabídnout až 216 míst ve dvou třídách a poskytnout stejný komfort, s jakým přicházejí na obdobných spojích ostatní renomované společnosti.
Počet | 2 |
V provozu | od 1991 |
Osádka | 2 |
Počet cestujících | 216 |
Rozpětí | 43,90 m |
Délka | 46,66 m |
Největší vzletová hmotnost | 157 000 kg |
Motory | 2x General Electric CF6 – 80C2A2 po 238,3 kN tahu |
Cestovní rychlost | 856 km/h |
Dolet | 5150 km |
Poznávací značka | Výrobní číslo | Ve službě od | Poznámka |
OK – WAA | 564 | 14.2.1991 | „Praha“ |
OK – WAB | 567 | 12.3.1991 | „Bratislava“ |