FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je sobota 23. 11. 2024, svátek má Klement Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
 Ovladače k PC
 Reálné letectví
 Recenze addonů
 Tutoriály, návody
 X-Plane
 Archiv aktualit
FÓRUM
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Ecureuil AS 350 (OK-BIC) 11. 11. 1999   Vladimír Stoje

     Vrtulníky Eurocopter - Aerospatiale AS 350 / AS 355 Ecureuil (veverka) jsou v základním provedení určeny pro civilní přepravu pilota a maximálně pěti cestujících nebo odpovídajícího vnitřního nebo vnějšího nákladu. Výrazným rysem moderní konstrukce všech členů rodiny Ecureuil je uplatnění kompozitních materiálů (nosný rotor, drak, plášť) a značné utlumení hluku a vibrací. U jednomotorové verze AS 350 jsou užívány motory o výkonu 459 kW Lycoming LTS101 (pro severoamerické trhy AS 350C a AS 350D) nebo 478 kW Turboméca Arriel (verze pro ostatní trhy AS 350B). Ve verzi AS 355 se zdvojeným pohonem 2 x 317 kW jsou užity buď francouzské motory Turboméca Arrius 1A (AS 355 N) nebo americké Allison-250-C20F (AS 355 E a AS 355 F2).

     Čtyři vrtulníky Ecureuil u nás používá Delta System Air Hradec Králové pro Leteckou záchrannou službu. Tři jsou vínově červené - LZS Ostrava OK-WIQ, LZS Ústí nad Labem OK-AIA a záložní OK-MIA, čtvrtý pro LZS Liberec OK-BIC je v lehce naoranžovělé žluté barvě. V úpravě pro leteckou záchrannou službu nese vrtulník značnou hmotnost zdravotnického vybavení. Jeho posádku tvoří pilot, lékař a záchranář a na palubě je v celé levé polovině lehátko pro jednoho ležícího pacienta. Nestandardně může tento záchranářský vrtulník vzít v nutném případě i dva nebo tři pacienty, pak ale musí materiál nebo někdo z posádky zůstat na zemi a vrátit se sanitou.

     Základem pro předložený repaint ve zbarvení LZS Liberec (ve skutečnosti AS 355 F2) byl původní volně dostupný model pro FS98 AS 350 B2.

Odlišnosti v technických údajích:

TypAS 350 B2AS 355 F2
Pohonná jednotkaJeden turbohřídelový motor
Turboméca Arriel 1D1
2x turbohřídelový motor
Allison-250-C20F
Maximální výkon1 x 478 kW2 x 317 kW
Max. vzletová hmotnost2100 kg2540 kg
Hmotnost letounu1070 kg1407 kg
Stoupání u mořské hladiny6,6 m/s6,9 m/s
Maximální rychlost260 km/hod278 km/hod
Výška3,34 m3,14 m

Další technické údaje:

Průměr nosného rotoru10,69 m
Průměr vyrovnávacího rotoru1,86 m
Délka trupu10,93 m
Celková délka12,94 m
Šířka lyžin2,28 m
Cestovní rychlost230 km/hod
Dostup dynamický / statický4000 m / 1550 m
Dolet se standardními nádržemi700 km v úrovni mořské hladiny
Posádka1 pilot + 5 cestujících, ve zdravotnické verzi pilot, lékař, záchranář a jeden ležící pacient
Počet zobrazení článku: 4602  Kategorie: Reálné letectví
Gonzo
VWAC
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ