MiG-29 vzlétl poprvé 6.října 1977 a do služby byl zařazen mezi lety 1982 a 1984. Stroj oplývá velmi slušnou obratností, je vybaven koherentním dopplerovským radarem, který může sledovat až deset cílů do vzdálenosti 70km, laserovým délkoměrem a elektooptickým zaměřovacím systémem napojeným na přilbu pilota. Letoun je určen především pro manévrový vzdušný boj, ale může být použit i pro ničení pozemích cílů. Pro české piloty je už MiG-29 jen historií, neboť všech 11 „devětadvacítek“ bylo vyměněno za polské vrtulníky W-3 Sokol. Dalšími uživateli kromě SSSR jsou Německo, Bulharsko, Maďarsko, Polsko, Rumunsko, Slovensko, Indie, Írák, Írán, Kuba, Malajsko, Severní Korea, Jugoslávie, Sýrie.
Rozpětí | 11,36 m |
Délka | 17,32 m |
Výška | 4,73 m |
Největší vzletová hmotnost | 18000 kg |
Motor (je schopný letu pouze s jedním motorem) | 2xTumanskj R-33D, 2x81.4 kN |
Max. rychlost | 2500 km/h v 1000 m |
Stoupavost | 330 m/s |
Max. přetížení | 9G |
Dostup | 17000 m |
Dolet | 2900 km |
Výzbroj | 1xkanón 30 mm GŠ-30, 6 závěsníků |