Čtyřmotorové proudové Iljušiny Il-62 zahájily na přelomu 60. A 70. Let novou etapu rozvoje letadlového parku ČSA. Spolu s novým barevným provedením bez dosud tradičních „vousů“ na přídi a s výrazným „OK JET“ na svislé ocasní ploše přinesly modernizaci provozu společnosti na Střední a Dálný Východ, do Afriky a na severoatlantických spojích. V květnu 1970 umožnily zahájení provozu do Montrealu a New Yorku. Na Il-62 ČSA byl odzkoušen bezgenerálkový provoz, který umožnil značné snížení provozních nákladů. V roce 1979 zahájila službu modernější a výkonnější verze Il-62M. „Dvaašedesátky“ se podílely i na přepravě turistů do různých letovisek. Provoz u ČSA ukončily 29. října 1994. Před dodáním prvního vlastního stroje si ČSA pronajaly dva letouny od Aeroflotu, jejichž službu ale přerušily srpnové události roku 1968.
Rozpětí | 43,20 m |
Délka | 53,12 m |
Největší vzletová hmotnost | 157 500 kg |
Motor | 4 x NK-8-4 po 102,9 kN |
Max. rychlost | 900 km/h |
Počet cestujících | 148 – 186 |
Osádka | 5 |
Dolet | 9200 – 10 200 km |
V provozu | 1968 (1969) – 1994 |
Počet u ČSA | 15 + 3 pronajaté od Aeroflotu |