FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je čtvrtek 21. 11. 2024, svátek má Albert Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
 Ovladače k PC
 Reálné letectví
 Recenze addonů
 Tutoriály, návody
 X-Plane
 Archiv aktualit
FÓRUM
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Spitfire Mk.IX 15. 11. 1999  

     Stíhací letoun, na němž létali za války naši piloté v odboji ve Velké Británii. Po válce sloužily Spitfiry také u našich stíhacích pluků, avšak poúnorový běh událostí v roce 1948 neopravňoval naděje na udržení provozu britské techniky, závislé na dodávkách náhradních dílů ze země zrodu. Komunistická vláda ve snaze získat jakékoli finanční prostředky přála i exportu vojenské techniky a tak byly březnovým vládním rozhodnutím uvolněny k exportu i Spitfiry. Souviselo to také s nejprve skrývanou podporou nově utvořeného státu Izrael. Po listopadu 1949, kdy byla dodávka dovršena, zůstal u nás jediný Spitfie čs. letectva TE 565, poškozený při přistání během zkušebního letu po opravě v Kunovicích. Říká se, že to byl jedinný zůsob, jak zde uchovat exemplář nezapomenutelného letounu. Je skutečností, že byl zakrátko předán do sbírek Národního technického muzea. Dnes jej lze vidět v Leteckém muzeu ve Kbelích v markingu 310. squadrony RAF s britskými znaky. Jen o číslo vyšší vyrobený, TE 566 ve zbarvení z doby po příletu do Československa, jsme mohli obdivovat v roce 1993 v Roudnici nad Labem u příležitosti Memorial Air Show.

Rozpětí11,22 m
Délka9,46 m
MotorRolls-Royce Merlin 63 o výkonu 1 230 kW
Výzbrojdva kanony ráže 20 mm, čtyři kulomety ráže 7,70 mm
Max. vzletová hmotnost4 309 kg
Max. rychlost656 km/h ve výšce 7 620 m
Dolet1 575 km
Počet zobrazení článku: 5464  Kategorie: Reálné letectví
Gonzo
Czech Virtual Air Rescue Service
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ