FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je sobota 23. 11. 2024, svátek má Klement Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
 Ovladače k PC
 Reálné letectví
 Recenze addonů
 Tutoriály, návody
 X-Plane
 Archiv aktualit
FÓRUM
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Jakovlev Jak-17 10. 11. 1999  

     Tento stíhač poprvé vzlétl v roce 1947. Vznikl relativně jednoduchými zásahy do konstrukce Jak-15 (prvního sovětského proudového letadla). Nápadným znakem byl trojnohý podvozek s polozatahovací přední nohou. Na koncích křídel mohly být zavěšeny odhazovatelné přídavné nádrže. Zajímavě uložený motor vyžadoval potažení spodní části trupu speciálním ohnivzdorným plechem. Po úspěšných letových zkouškách se výroba rychle přeorientovala z Jak-15 na nový typ. Do konce roku 1948 bylo vyrobeno asi 480 strojů.

     Bylo to první sovětské letadlo ve výzbroji naší armády. Sloužil u nás od roku 1949 pod označením S 100. Uvažovalo se i o licenční výrobě, ale vývoj letecké techniky šel v té době tak rychle kupředu, že k tomu nedošlo. Jediný kus Jak-17, který u nás sloužil se zachoval a je uložen ve Vojenském muzeu v Praze-Kbelích.

Rozpětí9,2 m
Délka8,98 m
Prázdná hmotnost2 430 kg
Maximální hmotnost3 323 kg
Motor1x RD-20, 8,7 kN
Max. rychlost830 km/h
Dostup12 000 m
Dolet740 km
Výzbroj2x 23mm kanón
Počet zobrazení článku: 4107  Kategorie: Reálné letectví
Gonzo
FS Medlánky
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ