Tak tohle je ale kravina. Nezlob se, ale jestli ti je schopen kapitán vyprávět, že ve FL 300+ je nižší gravitace - hádám díky tomu, že je dál od země - tak to je fakt na pováženou. Snížená gravitace není ani na oběžné dráze a dokonce ani ve výšce, kde létají stacionární družice, což bývá klidně 6500+ km od povrchu !
Předpokládám že víš, proč je na orbitu mikrogravitace, tak to nebudu vysvětlovat. Nicméně, na to aby dopravní letadlo dosáhlo snížení G o 0,2 v této výšce, tak by muselo letět přes 11 000 km/hodinu, díky tomu, že by opisovalo obrovský oblouk, protože je příliš nízko nad povrchem země.
Co se vlastního boje Beranů versus Sidesticku týká, tak to rozepisovat nebudu, zabředli bychom do technických detailů, kde nemám sám reálné podklady a žádné zkušenosti. Nicméně co vím, tak létat bez AP v hladině se nesmí z několika různých důvodů, ale pro nás byl zásadní jeden, který vždy můj kolega vrtal dírou do hlavy všem dopravním pilotům, kteří to chtěli zkoušet:
Přístroj (AP) je a vždy bude mnohokráte rychleji, než je schopen fyzicky jednat člověk, stejně tak, jako dokáže jednat mnohem citlivěji a údaje, které má pilot na výnosech před sebou už obsahují vždy nějakou mírnou chybu, kterou nikdy nelze reálně odladit, ikdyby byl přístroj sebelepší, proto AP jako komplexní prvek v letadle má obrovskou výhodu. Pokud funguje přesně tak, jak má fungovat. Díky tomu, že je člověk pomalejší, by trpěli hlavně cestující, proto se to nepoužívá.
Nejsem pilot z reálného provozu takhle velikých letadel, možná mě někdo doplní, co se provozu AP a jeho odpojování v hladinách, já jen co vím zatím ze země 
Nicméně, opravdu nevěř tomu, co jsi slyšel od onoho kapitána z "Áčka"... |
|