Jednak bych dal bacha na mixování "výtažného padáčku" (s pružinou a podobně) a "stabilizačního padáčku" - to je ten, co je "vidět za lidma" (výtažný pqadáček nevidíš, maximálně si všimneš, že se něco malého bimslá u vršku vrchlíku).
Za druhé - logická úvaha (zase nic ve zlém) - bože, proč by se něco za letu trvale bimslalo u směrovky, pokud by to mělo sloužit jen jako výtažný padáček protivývrtkového padáku? Zbytečný odpor na zbytečném místě. Protivývrtkové padáky (samozřejmě robustní aspoň jako brzdící padáky stíhaček) se montují na čerstvé prototypy často - ale právě tak, jak je na těch tvých odkazech - v provizorním pouzdru, fest přidělané někam do draku v ose trupu (to kvůli poloze letadla v okamžiku zbrždění) - a myslím, že bez výjimky se vytahují pyropatronou pokud nejde o nějaký UL poprcon.
U letounu, jehož tvar, křídlo, kormidla atd. jsou již prověřeny (jde o odvozeninu jiných již prověřených typů) bych protivývrtkový padák ale nečekal... (i když - jistě záleží na tom, jak moc inovované to křídlo je a co spočítali...) |
|