FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je sobota 20. 4. 2024 Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Vysazení motoru při TO Jeden příspěvek | Celý strom
Re: SNÍH, CAT III a autoland   10. 12. 2004 / 18:37
A.J.Scandall   
No a co se druhého dotazu týče - sníh a autoland spolu nemají moc společnýho. Ani s výcvikem. Trošku jsou v tomhle smixovaný dvě věci.

Co se sněhu týče, tak určující jsou brzdné účinky a kontaminace dráhy. Nebudu to příliš rozebírat, ale jde o to, že pakliže je to horší než stanovená minima pro daný typ (je třeba brát v úvahu i boční složku větru), tak se prostě přistát nesmí. Je zajímavé (i když logické), že pro vzlet jsou podmínky tvrdší než pro přistání. Do vzduchu se může, na zem musí

Výcvik je limitující pro sedání za CAT II a III. V současnosti, když už je 737 u ČSA zaběhnutá, získá pilot kvalifikaci poměrně rychle (2.pilot téměř okamžitě). Tady opravdu platí, že pokud nemá posádka patřičnou kvalifikaci, tak do toho jít nesmí, i když to to éro umí (má autoland). Pak se divertuje.

Důvodem diverze v Praze je ale zpravidla sníh :-/

A co se autolandů týče, udělal jsem jich za poslední rok asi pět (naposledy dneska), a to při CAT III. Takže 99% přistání jsou opravdu v ruce. Pro zajímavost - před asi 15lety, když Swissair zavedl Fokkery 100 a vyřadil DC-9-30, měl komplet celou flotilu schopnou dělat autoland. A protože to tehdy bylo moderní, měli takovou "company policy", že všechna přistání, kde to jde, budou v autolandu (bezpečnost a blablabla). Velmi rychle od toho upustili, když zjistili, že měli letci brzy problém přistát po VOR nebo vizuálním přiblížení (podotýkám, že 95% jsou v ILS). Ale to mam z agnetury JPP, jedna paní povídala. Totéž ale platí i o ručním létání obecně.
 1x  
Czech Virtual Air Rescue Service
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ