FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je neděle 1. 12. 2024, svátek má Iva Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Kynetoza a dalsie nastrahy za letu v lietadle. Jeden příspěvek | Celý strom
Kynetoza a dalsie nastrahy za letu v lietadle.   11. 11. 2008 / 08:50
dandee
Ked som lietal na tryskacoch, tak som nosil so sebou igelitovy sacek.Nosili to aj ostatni.Nikdy som neblil,ale ten pocit istoty , ktory vyvolaval ten sacek v kapse zabezpecoval pohodu a klud na palube,ze keby nahodou nieco, tak som pripraveny. Boli frajeri, ktori ho nemali a poblili sa do kyslikovej masky.Potom to cistenie....

Este by som pokracoval o tej nevolnosti za letu.Na tryskacoch boli moznosti este okrem klasickej kynetozy aj dalsie dva nebezpecne stavy , a to hyperventilacia organizmu /prebytok kysliku/ a druhy nedostatok kysliku.Pri oboch moznostiach dochadzalo k "zmagoreniu" pilota postupne az do upadnutia do bezvedomia.Mal som moznost zazit obidva stavy,ovsem nie az do konca,podarilo sa mi vcas urobit opatrenia,ktore sa kazdemu pilotovi vryli do pamate neustalymi skoleniami na zemi.
Zo zivota:

Pri hyperventilacii/prekysliceni/organizmu som po vykonanom radarovom prepade zacal pochybovat o spravnosti pokynov od velitelskeho stanovista a uvazoval som ,co su to za magori,ze mi davaju stupat a tocit do nejakeho kurzu,ktory sa mi vobec nepacil.Tak som si letel svojim kurzom a svojou vyskou.Zaroven mi zacali trpnut nohy a ruky,take mravencenie.No trvalo to asi minutu a zrejme mi ostal este kusok zdraveho rozumu a vyhodnotil som, ze ja som zmagoril a hned som vypol privod cisteho kysliku do masky,zaroven zadrzanie dychu aspon na 20 sekund parkrat, a bolo to vyriesene.Ovsem tie kropaje,ktore som potom mal, ze co sa vsetko mohlo stat,mam z toho zimomriavky dodnes. Pricina toho bola uplne jasna. Bol to netypicky radarovy prepad vzdusneho ciela v mraku , ktory pouzil rusenie prepadoveho radaru vystrelovanim nabojov s dipolovymi odrazacmi, a pri takomto prepade musi byt uzavrety privod vzduchu do kabiny a musi sa dychat cisty kyslik.Pilot je vytoceny na maximalne otacky,kedy pri rychlosti 1000 km/h a velkej zblizovacej rychlosti ma iba par sekund na vykonanie prepadu a odpalu a frekvencia jeho dychania je vysoka.Tym si prekyslici organizmus a nebezpecna situacia je na svete.

Druhy pripad , nedostatok kysliku, sa mi stal po ukonceni prepadu ciela na stratosfere pri klesani z 14 km ked som si na 12 km odkryl celny stit na prilbe GŠ-6, lebo som sa akosi zapotil pri "boji" a chcel som si dat trochu "cerstveho" vzduchu a po takej minute som zacinal pocitovat az moc netypicku radost z letu a privelky optimizmus a zaroven sa mi vsetko zdalo az moc kontrastne a ostre,pristroje,kabina,proste vsetko.Je to ale falosny optimizmus,lebo je to stav par chvil pred upadnutim do bezvedomia. Presne tak ako je to popisovane v lekarskej prirucke. V 8 km som sa donutil znovu si zatvorit stitok na GŠ-6 a dychat kyslik.Stav sa hned upravil a takisto som sa zlakol , ze co som to vystrajal.

Obidva pripady boli presne popisane v prirucke a priznaky boli presne take ake v reali.
Bolo dobre si nieco z toho zapamatat,cloveku to mozno zachrani zivot.Hlavne ked je v kabine sam.
Na zaver - oba pripady nevolnosti alebo nebezpecnych stavov sposobili havarie v historii CS vojenskeho letectva.

Vseobecne znama fraza u stihacov, ktora vosla do historie:
"Mam brneni, du z toho ven" .
Pilot v dosledku hyperventilacie nebol schopny pokracovat v lete na MiG-21 a katapultoval sa. Vysetrovanie zistilo , mal spatnu stravu, prislo mu zle za letu, rychlo dychal, doslo k mravenceniu az k ochromeniu koncatin a v poslednej chvili zakrical do radia onu znamu vetu a vypalil sa.

Este druhy pripad , nedostatok kysliku, sposobil katastrofu, ked skuseny zaletovy pilot z Prahy Kbel robil zalet MiG-21 F a na rozhonovej trati na stratosfere prestal komunikovat z riadiacimi organmi a po par minutach letu to zapichol nadzvukovou rychlostou do zeme. Pravdepodobna pricina bola prerusena dodavka kysliku a strata vedomia pilota.

Tot vse, zatial.Dakujem za pozornost, bolo to vycerpavajuce a idem na panaka
 2x  
Gonzo
VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ