FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je úterý 23. 4. 2024 Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
NAS-1 STRUČNŸ POPIS Jeden příspěvek | Celý strom
NAS-1 STRUČNŸ POPIS   13. 3. 2004 / 17:15
Zbyněk
Toto je zatím velmi stručný popis práce z Navigačním autonomním systémem NAS-1 ve FS2002/9. Časem bych chtěl stvořit trošku podrobnější popis jak NAS-1 tak třeba i RSBN třeba formou popisu konkrétního letu ale času zatím není nazbyt. Doufám že to není napsáno moc zmateně. Na případné dotazy se budu snažit odpovědět.

Tímto systémem jsou osazeny panely An-24/26 a IL-18D.
(po instalaci patche pro An-24RV pro FS9 mi bohužel zmizely z panelu počítadla S a V bez kterých se nedá systém využívat, takže si když tak doplňte tyhle řádky do panel.cfg).

Window12=Counter B
Window13=Counter C

[Window12]
file=Counter.bmp
size_mm=185,200
window_size_ratio=1.000
position=0
visible=0
ident=39
nomenu=1
window_size= 0.181, 0.260
window_pos= 0.114, 0.147

gauge00=STT_An24_26_V1_3!NAS_1_V_koordinat, 6,4,180,170


[Window13]
file=Counter.bmp
size_mm=185,200
window_size_ratio=1.000
position=0
visible=0
ident=60
nomenu=1
window_size= 0.181, 0.260
window_pos= 0.114, 0.147

gauge00=STT_An24_26_V1_3!NAS_1_S_koordinat, 6,4,180,170


NAS-1 je zcela nezávislé na pozemních zařízeních a umožňuje tak rčit polohu letadla i vedení letadla po trati jak v manuálním tak automatickém režimu.

Kliknutím na ikonu HAC-1 (1) se vyvolá panel NAS-1, na kterém jsou rozmístěny:
(viz obr.1)

(2) Vypínač počítadel
(3) Ukazatel DISS (zobrazení cestovní rychlosti a úhlu snosu)
(4) Počítadlo S-V / S / V
(5) Zadavatel úhlu mapy
(6) Ukazatel bočního odklonu od trati
(7) Přepínač počítadel standartně je zobrazeno počítadlo S-V, pomocí přepínače si můžeme zobrazit podrobnější počítadla S nebo V
(8) Vypínač režimu ANU+AP
(9) Zadavatel odklonu od trati

Údaje z DISS spolu s údaji o kurzu z kurzového systému a hodnotami z rychloměru slouží k výpočtu proletěné trati. Výsledek (poloha letadla) je udáván pomocí dvou souřadnic v pravoúhlé soustavě souřadnic na počítadlech S a V s počátkem ve výchozím bodu daného úseku trati. (A). (viz obr.4)



Její osy se nazývají hlavní (značení S rusky C) a vedlejší (V rusky B).
Hlavní osa se většinou kryje se zadanou tratí a hodnoty na počítadle S tedy znamenají proletěnou vzdálenost od počátku (na obr.2 ukazuje vzdálenost 4km700m).
Vedlejší osa je potom kolmá na trať letu a hodnoty na počítadle V znamenají velikost odchylky od trati.


Předpokladám že již máme sesouhlasený kurzový systém.

Chceme letět z bodu A do bodu B.
Zjistíme si ortodromický kurz z A do B. Tuto hodnotu nastavíme na zadavatel úhlu mapy UK (na obr.2 je zadáno 270°).
Při průletu nad výchozím bodem A zapneme počítadla. Ty potom ukazují proletěnou vzdálenost S a odchylku od tratiV.
Určení polohy provedeme nanesením hodnot S a V do mapy.
Pro let po trati je třeba udržovat kurz letadla tak aby hodnota V=0.

Let v automatickém režimu
1 Přepnout AP do režimu GPK.
2 Vynulovat všechny počítadla, vynulovat ukazatel boční odchylky
3 Zadat úhel mapy UK.
4 Nad výchozím bodem A zapneme počítadlo
5 Nasměrovat letadlo na první úsek trati
6 Když jsme přesně na trati (V=0) zapneme režim ANU+AP na ukazateli boční odchylky (zelené světlo se rozsvítí, pokud jsme zatím letěli ručně zapneme nejprve AP).
(Na obrázku 3 je zachycen stav v okamžiku zapnutí ANU+AP)

Letadlo je dále automaticky vedeno dále po trati.

Přechod na nový úsek trati
1 Nulujeme všechny počítadla
2 Nastavujeme nový úhel trati UK
Letadlo potom samo provede zatáčku na nový kurz, který dále udržuje.
img_forumn/r25637_1.jpg (373x400)
img_forumn/r25637_2.jpg (500x375)
 1x  
Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ