FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pátek 29. 3. 2024 Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
AN-26 Jeden příspěvek | Celý strom
Re: Re: Re: Re: Re: Re: AN-26 OVLÁDÁNÍ AUTOPILOTA   11. 2. 2004 / 09:57
Zbyněk
Stručný popis práce s autopilotem AP-28L na An-24/26

(čísla a písmena v závorkách odpovídají těm červeným na obrázcích)

NA ZEMI je třeba zapnout všechny jističe v pravé části panelu mechanika.
Dále je třeba provést sesouhlasení gyroskopů GIK-1 a GPK-52.

Pomocí tlačítka GIK/GPK (4) si vyvoláme obdelníček s detaily dvou stupnic GIK/GPK .

V pravé části panelu navigátora zmáčkneme a držíme tlačítko BYSTROJE SOGLASOVANIE dokud se nepřestane otáčet jedna z těch stupnic GIK/GPK (z hlavy teď nevím která). Také se natočí do polohy odpovídající mag. kurzu letadla i ta největší stupnice na panelu navigátora.

Potom na ovládacím panelu zapneme GPK-52 (1). Na stupnici (3) nastavíme přibližně zeměpisnou šířku letiště.
Nakonec pomocí přepínače (2) natočíme i druhou stupnici GIK/GPK do stejné polohy. Také se do správného směru natočí letadýlko na ukazateli GPK-52.

ZA LETU
Autopilota zapináme v min výšce 300mAGL.
Nejprve zapneme napájení (f). Za chvíli se rozsvítí žlutá kontrolka GOT (a).
Teď můžeme zapnout AP knoflíkem (g). Rozsvítí se zelená kontrolka VKL (b).
Letadlo srovná náklon, a začne udržovat podélný sklon a kurz.

Změnu výšky ovládáme přepínačem SPUSK/PODJEM (d), čím dýl ho držíme vychýlený nahoru / dolů, tím rychlejší je klesání / stoupání. Kontroluju pohledem na vario.
Pokud se dostaneme do žádané výšky zmáčkneme knoflík stabilizace výšky, rozsvítí se zelená kontrolka a letadlo začne udržovat barometrickou výšku (k). Vertikální rychlost před zapnutím stabilizace nemá přeahovat 1,5m/s.
Jiná možnost ovládání výšky (předem někde nastavit požadovanou výšku) není.

V horizontu ovládáme letoun pomocí knoflíku RAZVOROT (3). Zmáčknutím písmena (L) převedeme letoun do levé zatáčky. Čím dýl otočíme knoflík, tím je zatáčíme s větším náklonem. Klepnutím doprostřed knoflíku vrátíme letadlo do přímého letu. Pravá zatáčka je obdobně.

Další možností je zadání požadovaného kurzu knoflíkem na gyrokopmpasu GPK-52 (5), který se nachází jak na palubní desce pilota tak i navigátora. Poté přepneme přepínač (h) na AP do spodní polohy ZK.
(POZOR GPK-52 musí být správně nastaven jak je popsáno na začátku jinak to nebude fungovat).
Po provedení zatáčky přepneme přepínač do původní polohy.

(Autopilot může pracovat ještě se systémem NAS-1 ale to by bylo na delší psaní)

Ostatních přepínačů (e) (i) ani žárovek (j) si všímat nemusíme ale musíme je nechat v původní horní poloze.

Přepínač (h) je za letu buď v poloze prostřední kdy jde do AP signál z GIK-1 a let je prováděn po loxodromě. Nebo v horní poloze kdy jde do AP signál z GPK-52 a let je prováděn po ortodromě. Pouze při změnách kurzu jej přepínáme do spodní polohy.

Vypnutí AP provádíme pomocí vypínače (f), nebo pomocí tlačítka definovaného na joysticku. Tlačítko č.1 na joysticku slouží k dočasnému odpojení AP a ručnímu ovládání letadla. Po jeho spuštění se zase zapne AP.

Snad vám to trochu pomůže při lítání s tímto pěkným letadélkem.

PS Nekažte ho zabudováním GPS. Lítání pomocí dvou ADF a VOR jako za starých časů je daleko větší zábava.
img_forumn/r23969_1.jpg (426x370)
img_forumn/r23969_2.jpg (420x195)
 1x  
Gonzo
VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ