Na simulátoru jsme to zkoušeli a sedne to i na jeden AP úplně normálně. Nesmí se to ale z jednoho prostého důvodu (alespoň tak to říkal inšpektór):
Na dva AP se ti to ve výšce pod 400ft přetrimuje ve smyslu "těžký na ocas"a AP to kontruje potlačením výškovky. Důvod je ten, že při go-aroundu ti to celkem v pohodě opakuje samo, na autopilota, i ze 30ft, aniž by si to bouchlo kolama o zem. A až po nastoupání bezpečně od země ti vypadne A/P B, tj.pravý, a dál to letí na jeden (poznamenávám, že přiblížení ILS a eventuální G/A jsou jediné fáze letu, které se dají letět na dva A/P. S výjimkou přistání v Autolandu se to ale nedělá).
Máš-li ovšem připnutej jenom jeden autopilot, k žádnemu trimování nedochází. Navic při stisku tlačítka TO/GA ti A/P sám vypadne, takže nezdařené přiblížení letíš manuálně. On by to totiž bez "předtrimování" v malé výšce možná nezvládl. (podotýkám, že 737 je už přeci jenom starej kus ale já jsem tomu vcelku rád)
Takže důvod, proč se to na jeden AP nesmí, je asi právě v té neschopnosti udělat automatickej G/A |
|